CxL

Nätverket CxL: Framtidens kundinsiktsmetod stavas m.i.x.e.d

Marknadsföreningen Stockholm

Framtidens kundinsiktsmetod stavas m.i.x.e.d

–Nätverket CxL välkomnar till en träff med Antrop

Välkommen till en inspirerande kväll där Martin Düring, senior kundinsiktsstrateg och ansvarig för Mixed Methods Research på Antrop, kommer att ge er en introduktion kring ämnet och metoden Mixed Methods. Han går igenom både fördelarna och utmaningarna med att kombinera kval- och kvantinsikter. Du får se konkreta exempel på hur företag arbetar med mixed methods idag. Du får även testa på arbetssättet i övningar som hjälper dig kickstarta ert eget kundinsiktsarbete med Mixed Methods redan i morgon.

Grundtanken kan framstå som skenbart enkel, men det är utmanande att gifta ihop kvantitativ och kvalitativ research och insikter på ett bra sätt. Företag som dock tidigt insett vikten och kraften i detta, och idag arbetar framgångsrikt med mixed methods, hittas än så länge främst i internationella verksamheter som Spotify, Facebook och Walmart.

__________
Kundinsikter är en av företagets mest värdefulla resurser. De är grunden till förbättrad kundnöjdhet, användarupplevelse och lojalitet samt ger en rejäl boost och tydlig kompass i företagets affärsutveckling.

Men även om det för många är en självklarhet att arbeta utifrån kundinsikter är det långt ifrån alla som har förmågan att samla in, analysera och göra de agerbara på ett bra sätt.

Ett vanligt misstag är att utgå från den egna säljprocessen eller interna “sanningar” som finns i företaget. Ibland har den som ansvarar för kundinsikter svårt att få gehör i ledningen. Det är inte heller ovanligt med flera olika segmenteringsmodeller, vilket krånglar till både analys och kommunikation. Kundinsiktsarbete bör ske på många ställen i företaget, men detta medför ofta att det uppstår ”insikts-silos” utan samordning, transparens och gemensamma mål.

Känner du igen dig i något av detta är du i gott sällskap – och det är en viktig signal om att ni bör se över hur insiktsarbetet bedrivs. En del företag jobbar extremt datadrivet, vissa är superduktiga på djupa, kvalitativa analyser. Men det ena utan det andra är inte tillräckligt idag. Genom att utnyttja Mixed Methods som ledstjärna kan du undvika många fallgropar och nå ett insiktsarbete i världsklass.

 

När: Måndag 9 december, kl 16.00-18.00
Var: Antrop, Rosenlundsgatan 31 (4tr), Stockholm

Du bjuds på vegetariska wraps och något att dricka.
Hitta hit
: Nära Södra Station (pendeltåg/buss) alt. Mariatorget tunnelbanestation.

 

Avbokning senast 24h innan till info@mis.se. No show-avgift (349 kr ex moms) utgår vid sen avbokning eller utebliven närvaro.

Villkor och avbokningsregler
Så behandlar vi dina personuppgifter

Nätverksträff 9 december, kl 16-18

BOKA DIN PLATS >>