hållbarhet

Nätverket CSR & hållbarhet: Datadriven inkludering

Marknadsföreningen Stockholm

Datadriven inkludering

Så når och aktiverar du den femtedel av svenska befolkningen de flesta pratar om men inte med

På nästa nätverksträff med CSR och Hållbarhet så träffar vi Suzan Hourieh Lindberg, VD på The Social Few. Hon berättar om hur företag genom att öka insikterna om utrikesfödda som målgrupp också bidrar till ökad inkludering och mångfald. Du som arbetar som marknadschef och marknadsförare får här chansen att få kunskap om vad det kan betyda för er kommunikation och marknadsföring. Suzan berättar om metoden och om case från andra företag. David Khabbazi, COO, kommer också att presentera tillsammans med Suzan.

The Social Few är en av finalisterna till Årets Disruptör 2019 – en av 4 kategorier av utmärkelser under eventet Årets Marknadschef 2019. David Khabbazi är nominerad till Årets Framtidslöfte 2019.

__________
Av den svenska befolkningen har 33 procent minst en förälder som är utrikesfödd. 20 procent av Sveriges befolkning är utrikesfödda. 25 procent har utländsk bakgrund. Den sistnämnda komplexa målgruppen har en årlig köpstyrka på 400 miljarder kronor. Det är också den snabbast växande målgruppen. Hur ser vi till att inkludera svenskar med utländsk bakgrund i vår marknadsföring?

Genom att få djupare insikter i olika minoriteters livssituationer och konsumtionsmönster kan vi enklare engagera, aktivera och påverka hela Sveriges befolkning – inklusive minoritetsgrupper. The Social Few har utvecklat en metod som innebär att vi kan nå och aktivera denna snabbt växande, komplexa och köpstarka målgrupp med 98 procents penetration – via sociala medier.

 

När: Onsdag 19 februari, kl 08.00-09.30
Var: The Social Few (WeWork), Regeringsgatan 29, Stockholm

 

Avbokning senast 24h innan till info@mis.se. No show-avgift (349 kr ex moms) utgår vid sen avbokning eller utebliven närvaro.

Villkor och avbokningsregler
Så behandlar vi dina personuppgifter

Nätverksträff 19 februari, kl 08.00-09.30

BOKA DIN PLATS >>