Nätverksträff

Nätverket CSR & hållbarhet: 10 år av hållbara varumärken

Marknadsföreningen Stockholm

10 år av hållbara varumärken

-lärdomar & modeller för framgång

Erik Hedén är grundare och VD på SB Insight, ett insikts- och analysföretag med fokus på hållbarhet. Erik kommer att prata om hur SB Insight för 10 år sedan lanserade det som kom att bli Europas största studie om hållbarhet – Sustainable Brand Index.

Med bas i data från studien kommer han också att berätta om vad som krävs av företag idag samt visa ett antal modeller för framgångsrikt varumärkesbyggande. Avslutningsvis kommer Erik att dela med sig av exempel på bra och mindre bra hållbarhetskommunikation.

Innehåll

  • Om SB Insight – vår resa och vår affär
  • Insikter kring förväntningar och krav på företag idag – 10 års data om mer än 1000 varumärken i Norden och Europa
  • Modeller för att bygga ett hållbart varumärke och kommunicera hållbarhet på ett relevant och trovärdigt sätt
  • Framgångsrika exempel på hållbarhetskommunikation
  • Misslyckade exempel på hållbarhetskommunikation

 

När: Fredag 29 november, kl 08.00-09.30*
Var: SB Insight, Hamngatan 15 (vån 8), 111 47 Stockholm

*OBS: SB Insight bjuder på frukost, och vi kör igång presentationen ca 08.15.

 

Avbokning senast 24h innan till info@mis.se. No show-avgift (349 kr ex moms) utgår vid sen avbokning eller utebliven närvaro.

Villkor och avbokningsregler
Så behandlar vi dina personuppgifter

Nätverksträff 29 november, kl 08.00-09.30

BOKA DIN PLATS >>