Redaktionell metod

Nätverk Content Marketing: Redaktionell metod för kommunikatörer

Marknadsföreningen Stockholm

Redaktionell metod för kommunikatörer

När kommunikatörer och marknadsförare lånar produktionsmetoder från journalistiken och etablerade mediehus, medför det ofta en stor omställning i sättet att arbeta. Scania Newsdesk är ett av de mest uppmärksammade exemplen i Sverige på hur företag med framgång kan bygga upp ett eget mediehus.

På detta frukostseminarium berättar Staffan Ekengren, chef för Scania Newsdesk, om hur följarna och publiken leder redaktionen till rätt beslut om innehållet i kanalerna – och hur Scania får sitt redaktionella arbete att fungera långsiktigt.

Staffan Ekengren är också aktuell med boken “Följarna först – redaktionell metod för kommunikatörer” (Liber) som på ett handgripligt och inspirerande sätt visar hur man blir sitt eget mediehus, hur man tar makten över innehållet i sina kanaler och vilken strategi som krävs för att leda en sådan förändring.

Boken kommer att finnas till försäljning i samband med frukostseminariet (endast kortbetalning).

 

När: Tisdag 23 oktober, kl 08.00-10.00
Var: IHM Business School, Warfinges väg 39, Stockholm (T-bana Stadshagen)

 

Avbokning senast 24h innan till info@mis.se. No show-avgift (349 kr ex moms) utgår vid sen avbokning eller utebliven närvaro.

Villkor och avbokningsregler
Så behandlar vi dina personuppgifter

Nätverksträff 23 oktober, kl 08.00-10.00

BOKA DIN PLATS >>