Marknadsföreningen Stockholm
Hur skapas hållbara och effektiva marknads- och kommunikationsavdelningar i det digitala landskapet?
–Ett panelsamtal
Beskrivning av samhällsfrågan
Vi lever i en snabbrörlig tid där smart teknik och nya mätpunkter skräddarsyr våra flöden, och där tempot och mängden budskap ständigt ökar. Bakom kulisserna inom marknadsföring och kommunikation är komplexiteten påtaglig och utmaningarna större än någonsin.
Utökad information om evenemanget
Att skapa en balans mellan det kortsiktiga och det långsiktiga, hitta nya sätt att organisera sig och inte minst att behålla arbetsglädje och få till ett engagerat ledarskap. Vi tar temperaturen på digitalisering inom marknadsföring och kommunikation – välkommen till en verklighet av ständig förändring och nya spelregler. Om konsten att bygga en effektiv organisation med arbetsglädje och engagerat ledarskap. Nu gäller det att gå från ord till handling – i detta panelsamtal ger vi konkreta tips hur du kan göra det. Hur bygger du en effektiv och hållbar marknads-och kommunikationsavdelning för framtiden?
Moderator: Marie Sommar, VD, Marknadsföreningen Stockholm och Maria Westman, C By West
Paneldeltagare:
–Marie Wedin, Marknadschef Coop Sverige
–Mikael Lenneryd, CMO Apoteket AB
–Thomas Johansson, Kommunikationschef SOS Alarm Sverige AB
När: Måndag 1 juli, kl 13:00-13:30
Var: Kronstallgränd 4, Visby, Gotland
Evenemangsinfo på Almedalens sajt: http://program.almedalsveckan.info/event/user-view/58203
Marknadsföreningen Stockholm i Almedalen 2019:
Dag 2 – Tisdag 2 juli: Värderingsdriven kommunikation – hur speglar vi mångfald och gör skillnad på riktigt?
Dag 3: Onsdag 3 juli: Hur möter vi framtidens konsument, skapar minnesvärda kundupplevelser & främjar hållbar konsumtion?
Inför Almedalen 2019:
Referat från våra samarrangemang med Dagens Media från Almedalen 2018: