Almedalen 2019

Almedalen 2019: Hur skapas hållbara och effektiva marknads- och kommunikationsavdelningar i det digitala landskapet?

Marknadsföreningen Stockholm

Hur skapas hållbara och effektiva marknads- och kommunikationsavdelningar i det digitala landskapet?

–Ett panelsamtal

Beskrivning av samhällsfrågan

Vi lever i en snabbrörlig tid där smart teknik och nya mätpunkter skräddarsyr våra flöden, och där tempot och mängden budskap ständigt ökar. Bakom kulisserna inom marknadsföring och kommunikation är komplexiteten påtaglig och utmaningarna större än någonsin.

Utökad information om evenemanget

Att skapa en balans mellan det kortsiktiga och det långsiktiga, hitta nya sätt att organisera sig och inte minst att behålla arbetsglädje och få till ett engagerat ledarskap. Vi tar temperaturen på digitalisering inom marknadsföring och kommunikation – välkommen till en verklighet av ständig förändring och nya spelregler. Om konsten att bygga en effektiv organisation med arbetsglädje och engagerat ledarskap. Nu gäller det att gå från ord till handling – i detta panelsamtal ger vi konkreta tips hur du kan göra det. Hur bygger du en effektiv och hållbar marknads-och kommunikationsavdelning för framtiden?

Moderator: Marie Sommar, VD, Marknadsföreningen Stockholm och Maria Westman, C By West

Paneldeltagare:

Marie Wedin, Marknadschef Coop Sverige
Mikael Lenneryd, CMO Apoteket AB
Thomas Johansson, Kommunikationschef SOS Alarm Sverige AB

 

När: Måndag 1 juli, kl 13:00-13:30
Var: Kronstallgränd 4, Visby, Gotland

 

Evenemangsinfo på Almedalens sajt: http://program.almedalsveckan.info/event/user-view/58203

Marknadsföreningen Stockholm i Almedalen 2019:

Dag 2 – Tisdag 2 juli: Värderingsdriven kommunikation – hur speglar vi mångfald och gör skillnad på riktigt?
Dag 3: Onsdag 3 juli: Hur möter vi framtidens konsument, skapar minnesvärda kundupplevelser & främjar hållbar konsumtion?

 

Inför Almedalen 2019:

Referat från våra samarrangemang med Dagens Media från Almedalen 2018:

  1. Vad betyder digitaliseringen av samhället för marknadsföring & kommunikation?
  2. Hållbara företag och långsiktigt hållbar kommunikation – framgångsrecept eller ett nödvändigt ont?