marketing afternoons

Marketing Afternoons: Så skapades reklamkoncepten bakom IKEA och Åhléns

Marknadsföreningen Stockholm

Vi introducerar: Marketing Afternoons med Marknadsföreningen & US

Marknadsföreningen Stockholm & United Spaces presenterar ”Marketing Afternoons” – ett nytt koncept och en serie av seminarier med djupdykning inom det bästa inom marknadsföring och kommunikation. Eventet samarrangeras av Marknadsföreningen Stockholm & United Spaces exklusivt för medlemmar hos Marknadsföreningen respektive United Spaces.

Vi bjuder in 4 ggr om året till en spännande eftermiddag på United Spaces, där vi fyller på med extra energi för både kropp och sinne. Möjlighet till att mingla och fylla på med energi i form av ”powerfika” med andra marknadsföringsintresserade efterföljt av case och inspiration från grymma talare inom marknadsföring och kommunikation.

Först ut är Patrik Nygren-Bonnier, som senast kommer från rollen som marknadschef för Åhléns och IKEA – där han kommer att bjuda på insikter och bakgrunden till hur reklamkampanjerna ”Där livet händer” och ”Ha det fint” uppkom.

Så skapades reklamkoncepten bakom IKEA och Åhléns

–En föreläsning om varumärkesarbetets betydelse för framgångsrik kommunikation

IKEA och Åhléns är två av Sveriges mest älskade och välkända varumärken. Självklara framgångssagor i många år, men nu hårt konkurrensutsatta av nya aktörer och förändrade konsumentbeteenden. Varför ska kunderna fortsätta välja IKEA och Åhléns, och hur ska man lyckas locka nya konsumenter när det finns så många andra starka alternativ på marknaden?

Kommunikationen är och har varit en av de viktigaste delarna i framgångarna. Hör Patrik Nygren-Bonnier berätta om varumärkesarbetet som ledde fram till reklamkoncepten ”Där livet händer” och ”Ha det fint”. Hur säkerställde man att kort- och långsiktig kommunikation samspelade och att kommunikationen var relevant, särskiljande och emotionell?

Key takeaways

  • Bra kommunikation är inte tur eller slump utan resultatet av ett gediget varumärkesarbete.
  • Bra kommunikation är både kommersiell och emotionell.
  • Bra kommunikation styrs och följs upp av få och affärsavgörande KPI:er.
  • Bra kommunikation fungerar både på kort och lång sikt.

Det här evenemanget är exklusivt för medlemmar i Marknadsföreningen Stockholm och United Spaces.

När: Tisdag 9 april kl. 15:30-17:00*
Var: United Spaces, Klarabergsviadukten 63 (plan 2), Stockholm

 

*Powerfika och mingel mellan 15.30-16.00, seminariet börjar 16.00.

Avbokning sker senast 24h innan till info@mis.se. Vid sen avbokning eller utebliven närvaro utgår no show-avgift 349 kr ex moms.

Villkor och avbokningsregler
Så behandlar vi dina personuppgifter

Marketing Afternoon, 9 april, kl 15:30-17.00

BOKA DIN PLATS >>