Marketing Afternoons

Marketing Afternoons – Vad fungerar i sociala medier, på riktigt?

Marknadsföreningen Stockholm

Marketing Afternoons: Vad fungerar i sociala medier, på riktigt?

–Facebook berättar vilka kreativa idéer som lyfter eller sänker en kampanj.

Välkommen till andra omgången av ”Marketing Afternoons” – en ny serie av seminarier som Marknadsföreningen Stockholm arrangerar tillsammans med coworking-aktören United Spaces.

Denna gång bjuder vi in till ett riktigt spännande föredrag med Calle Sjönell från Facebook Creative Shop som har en lång och gedigen erfarenhet från byråvärlden, både i Sverige och utomlands.

–Det finns många åsikter om vad som fungerar och inte fungerar på sociala plattformar som Facebook och Instagram. Under denna presentation får du lära dig hur man tar sig an utmaningen att skapa kreativt och effektivt innehåll för mobila enheter, konkretiserat med exempel på lyckade kampanjer.

Key takeaways

  • Skapa för sociala plattformar redan från start istället för att göra anpassningar av mer traditionella format
  • Förstå att upplevelsen av digital utomhusreklam ligger närmare Facebook och Instagram än exempelvis TV-reklam.
  • Förlita dig inte på ett format, utan anpassa din lösning efter hur människor beter sig på olika plattformar.
  • Inse att dina konkurrenter inte längre består av aktörer i samma bransch, utan utgörs av alla som lockar på människors uppmärksamhet.

 

När: Torsdag 26 september kl. 15:30-17:00*
Var: United Spaces,  Klarabergsviadukten 63 (plan 2), Stockholm

*Powerfika och mingel mellan 15.30-16.00, seminariet börjar 16.00.

 

Om Marketing Afternoons

Marketing Afternoons är en ny seminarieserie signerad Marknadsföreningen Stockholm och United Spaces där vi fyra eftermiddagar om året lyfter fram det allra bästa inom marknadsföring och kommunikation. Kom och bli inspirerad av spännande talare och case samtidigt som du får en rejäl energiboost i form av en nyttig powerfika.

Det här evenemanget är exklusivt för medlemmar hos Marknadsföreningen Stockholm och United Spaces.

Avbokning sker senast 24h innan eventets starttid. Vid sen avbokning eller utebliven närvaro utgår no show-avgift 349 kr ex moms.

Villkor och avbokningsregler
Så behandlar vi dina personuppgifter

Marketing Afternoons 26 sept, kl 15.30-17.00

BOKA DIN PLATS >>