Content Marketing

Lunchwebbinarium: Engagera och skapa effekt med content marketing

Marknadsföreningen Stockholm

Engagera och skapa effekt med content marketing

Uttrycket content marketing har florerat länge, men det är här för att stanna och det finns mycket kvar för organisationer att lära och göra inom området.

Det som konstaterats om och om igen är att organisationer som löpande jobbar med content marketing stärker sin konkurrenskraft – inte bara i att nå fram utan också i att bygga förtroende och lojalitet med sin målgrupp.

Ni behöver vara relevanta när ni kommunicerar samt välja rätt kanaler, annars riskerar ert innehåll som ni lagt ned mycket tid och energi på att inte nå fram.

Hur lyckas man med content marketing då?

Den 12 maj gästas vi av content marketing-experten Maria Westman, från C by West som har många års erfarenhet av att hjälpa organisationer skapa resultat med sin content-marknadsföring. Hon kommer då att bjuda på innehåll ur onlinekursen ”Engagera och skapa effekt med content marketing”.

AGENDA

  • Introduktion content marketing – vad är det?
  • Contentstrategi – att planera utifrån varumärke, mål och strategier
  • Att producera innehåll: Kompetenser och arbetssätt du behöver
  • Att publicera och framgångsrikt sprida innehåll
  • Att mäta framgång: 3 viktigaste KPI:erna
  • Q&A med Maria

 

När: Tisdag 12 maj kl. 12:00-13:00
Var: Online via webbmötesverktyget Zoom (vi skickar en länk inför eventet)

 

Så behandlar vi dina personuppgifter

Webbinarium, 12 maj, kl 12:00-13.00

BOKA DIN PLATS >>