Marknadsföreningen Stockholm
Badfluence – makt, miljoner och halvsanningar i sociala medier
Influencers är vår tids nya älsklingar, men också tidernas minst granskade makthavare. Med sin miljonpublik formar de en helt ny generation genom sina Instagram-flöden – och påverkar i allra högsta grad våra köpbeslut. På kort tid har influencer som kanal vuxit sig till den snabbast växande i Sverige, men det har också kommit med ett pris.
Detta är en kanal som i mångt och mycket kan beskrivas som ett digitalt vilda västern där varken influencers, annonsörer eller mellanhänder egentligen behöver ta särskilt mycket ansvar.
Hur ska varumärken agera ansvarsfullt i sociala medier? Vad är viktigt att tänka på? Och hur ser problemen i dessa kanaler ut? Julia Lundin och Yasmine Winberg guidar dig runt i en värld av möjligheter – men också av halvsanningar, bluffsiffror och smygreklam.
När: Torsdag 14 januari. kl. 12.00 – 13.00
Var: Online, via Zoom (vi skickar en länk till eventet i god tid före start)
Webbinarium, 14 januari, kl 12:00-13:00
Avbokning sker senast 24h innan till info@mis.se.
Så behandlar vi dina personuppgifter
Talare
Yasmine Winberg och Julia Lundin belönades 2019 med Tidskriftspriset i kategorin Årets Journalist – ett pris som utses av Sveriges Tidskrifter. På tidningen Resumé har de granskat influencerbranschen och influencer marketing specifikt från och till sedan 2017. Hösten 2020 gav de ut boken ”Badfluence? Makt miljoner och halvsanningar i sociala medier” på Atlas förlag.
