Söderhavet

Lunchseminarium: Hållbara varumärken och design – trend eller affärskritiskt?

Marknadsföreningen Stockholm

Hållbara varumärken och design – trend eller affärskritiskt?

Klimatfrågan dominerar mediernas rubriker, och tar plats i samtalen kring styrelsebord och middagsbord. Vilka krav och förväntningar finns på varumärken och design för att driva samhällsutvecklingen i rätt riktning? Och är det en avgörande faktor för framtidens lönsamma affär?

2020 räcker det inte att erkänna miljöfrågan; konsumenterna kräver att företag agerar och bevisar sitt engagemang i produkter och tjänster. De är benägna att betala mer, och räds inte att byta varumärke om deras personliga krav och värderingar inte möts.

Om detta berättar Söderhavet, och visar praktiska exempel på hållbar design som skapar riktigt affärsnytta.

Söderhavet vann Guldägget 2019 i kategorin ”förpackningsdesign”, och arbetar med flera kunder inom hållbar varumärkesutveckling och design.

Key takeaways:

  • Så bygger du ett hållbart varumärke
  • Vad är hållbar design, och varför är det viktigt
  • På vilket sätt är hållbar design en förutsättning för att nå framtidens kräsna konsument (Generation Z)

 

När: Onsdag 13 november kl. 11:30-13:00*
Var: Söderhavet, Kungsgatan 66, Stockholm

 

*Enklare lunch serveras från 11:30, seminariet börjar 12:00.

Avbokning sker senast 24h innan till info@mis.se. Vid sen avbokning eller utebliven närvaro utgår no show-avgift 349 kr ex moms.

Villkor och avbokningsregler
Så behandlar vi dina personuppgifter

Seminarium, 13 november, kl 11:30-13.00

BOKA DIN PLATS >>