Empack

Lunch med nätverket CSR & hållbarhet – Hur möter Coca Cola utmaningen kring plasten?

Marknadsföreningen Stockholm

Konsumenten efterfrågar allt mer hållbara förpackningar

–Hur möter Coca Cola utmaningen kring plasten?

OBS! För att delta på denna nätverksträff måste du vara anmäld till Empack2019 på Kistamässan. Anmäl dig till mässan via denna länk: https://registration.n200.com/survey/13iw4gjpyir74?actioncode=1059

(Du behöver även anmäla dig nätverksträffen via knappen längst ner på denna sida).

Välkommen till en exklusiv och inspirerande nätverksträff på Empack, Kistamässan.

Vi bjuder alla deltagare på lunch, så passa på att ta tillfället att kombinera din lunchrast med en föreläsning om hur världens största dryckesproducent antar utmaningen om hur man kan vända en av de största miljöbovarna till något positivt.

Konsumenternas allt starkare krav på att förpackningar ska vara hållbara har blivit en stark drivkraft till förändring bland producenter och handelns aktörer. Lyssna till en spännande föreläsning om hur Coca-Cola ser på utmaningen och förklarar sin vision och hur dom vill vara en del av lösningen.

 

När: Torsdag 3 oktober, kl 12.15-13.15*
Var: VIP-klacken (restaurant) Kistamässan, Arne Beurlings Torg 5, 164 40 Kista

*12.15: Föredrag på stora Empack-scenen, öppet för alla besökare på mässan
12.45-13.15: VIP-klacken, ”fireside chat” med Eivind Granås

 

Avbokning senast 24h innan till info@mis.se. No show-avgift (349 kr ex moms) utgår vid sen avbokning eller utebliven närvaro.

Villkor och avbokningsregler
Så behandlar vi dina personuppgifter

Nätverksträff 3 oktober, kl 12.15-13.15

BOKA DIN PLATS >>

Glöm inte att boka dig till Empack också: https://registration.n200.com/survey/13iw4gjpyir74?actioncode=1059

Om Empack

Den 2-3 oktober på Kistamässan, Stockholm, arrangeras Empack, Packaging Innovations och Logistics & Distribution. Det är en B2B mötesplats och skapar en heltäckande linje inom förpacknings – och logistikbranschen. Miljö och Hållbarhets- och materialfrågan är så klart stor och tas upp på olika sätt på mötesplatsen. Vi har två öppna scener och vi har klara talare som David Katz, grundare Plastic Bank, Johan Augustsson, Sverigechef Lidl, Tomas Eneroth, Infrastrukturministern, Maria Svantemark Hållbarhetschef Findus, Klas Cullbrand (forskare Cirkulär ekonomi, Chalmers), Åsa Stenmarck (IVL Svenska Miljöinstitutet) m.fl. Utställarna visar den senaste utvecklingen inom varumärkesstrategier och hur man skapar framgångsrika förpackningar för en smart leverans. På mötesplatsen hittar besökarna nya trender, teknik med innovativa och smarta lösningar.