Seminarium

Lunchseminarium: Så tar du dig fram i den sociala djungeln

Marknadsföreningen Stockholm

Välkommen till ett seminarium med fokus på rörligt i det nya medielandskapet

Sociala medier har länge betraktats som ett magiskt marknadsföringsverktyg, där man utan större kostnad kunnat nå sin målgrupp. Men det är inte så enkelt. Format och innehåll fungerar olika i olika kanaler och plattformarna ändrar kontinuerligt sina algoritmer vilket gör det svårare att få spridning.

Men, det går att ta sig igenom snårskogen och nå sin målgrupp och de flesta undersökningar visar att det är just rörligt som fungerar bäst.

Ett lyckat exempel är iZettle, som har fått Facebooks högsta brand recall-notering någonsin – 800% över genomsnittet.

Byrån bakom kampanjen – Unreel – bjuder under detta frukostseminarium på både detta och liknande case. De delar med sig av insyn i plattformarnas aktuella algoritmer och hinder och visar strategier och metoder för att ta sig förbi hindren och nå önskad målgrupp.

Talare

Cecilia Wirseen, Digital Strateg
Mats Karsvall, Creative Director
Jakob Skarin, Exekutiv Producent

Unreel är en byrå med fokus på rörliga medier och är en del av Creo Media Group som ingår i Halvarssongruppen.

 

När: Fredag 15 mars, kl 11.30-13.00*
Var: Hallvarsson & Hallvarsson, Sveavägen 20, plan 9

 

*Enklare lunch serveras från 11:30, seminariet börjar 12:00.

Avbokning sker senast 24h innan till info@mis.se. Vid sen avbokning eller utebliven närvaro utgår no show-avgift 349 kr ex moms.

Villkor och avbokningsregler
Så behandlar vi dina personuppgifter

Seminarium 15 mars kl 11.30-13.00

BOKA DIN PLATS >>