Seminarium

Lunchseminarium: Så tar du dig fram i den sociala djungeln

Marknadsföreningen Stockholm

Välkommen till ett seminarium med fokus på rörligt i det nya medielandskapet

Sociala medier har länge betraktats som ett magiskt marknadsföringsverktyg, där man utan större kostnad kunnat nå sin målgrupp. Men det är inte så enkelt. Format och innehåll fungerar olika i olika kanaler och plattformarna ändrar kontinuerligt sina algoritmer vilket gör det svårare att få spridning.

Men, det går att ta sig igenom snårskogen och nå sin målgrupp och de flesta undersökningar visar att det är just rörligt som fungerar bäst.

Ett lyckat exempel är iZettle, som har fått Facebooks högsta brand recall-notering någonsin – 800% över genomsnittet.

Byrån bakom kampanjen – Unreel – bjuder under detta frukostseminarium på både detta och liknande case. De delar med sig av insyn i plattformarnas aktuella algoritmer och hinder och visar strategier och metoder för att ta sig förbi hindren och nå önskad målgrupp.

Talare

Cecilia Wirseen är en senior digital strateg. Hon har jobbat med social video, digital PR, sociala medier och webbutveckling för bland andra H&M, IKEA, Regeringskansliet, Rymdstyrelsen, Barncancerfonden och Statens medieråd. Cecilia har en bakgrund som forskare inom komplexa system vilket gör att hon gärna och lätt tar ett helhetsperspektiv på det digitala ekosystemet för att bäst kunna optimera en kanal- och spridningsstrategi.

Jakob Skarin har en bred bakgrund som AD och CD på reklambyråer, manusförfattare och regissör för TV och film, samt musiker och kompositör, bland annat bakom Musikalen Sällskapsresan och en listetta i Taiwan. Jakob gillar att sudda ut gränserna mellan olika kommunikationsvägar, eftersom det oftast är en ny kombination av dem som når fram bäst. Det matchar väl rollen som exekutiv producent på Creo / Unreel.

Mats Karsvall har grundat och drivit produktionsbolag och designbyråer, samt arbetat som Creative Director på Rewir, en av Sveriges största varumärkesbyråer. Därefter har Mats varit VD på Unreel i 4 år. Sedan Unreel gick in i Creo Media Group har Mats axlat rollen som Creative Director. Mats har stor erfarenhet av kommunikation – framförallt rörliga medier.

Unreel är en byrå med fokus på rörliga medier och är en del av Creo Media Group som ingår i Halvarssongruppen.

När: Fredag 15 mars, kl 11.30-13.00*
Var: Hallvarsson & Hallvarsson, Sveavägen 20, plan 9

*Enklare lunch serveras från 11:30, seminariet börjar 12:00.

Avbokning sker senast 24h innan till info@mis.se. Vid sen avbokning eller utebliven närvaro utgår no show-avgift 349 kr ex moms.

Villkor och avbokningsregler
Så behandlar vi dina personuppgifter

Seminarium 15 mars kl 11.30-13.00

BOKA DIN PLATS >>