Max

Digital nätverksträff med CSR & hållbarhet: Så jobbar Max med hållbarhet

Marknadsföreningen Stockholm

Intresserad av hållbara affärer?

– Låt dig inspireras av Max

MAX är den svenska burgarkedjan som tidigt tog en tätposition i hållbarhetsfrågor och som konsumenter i Sverige ser som branschledare inom hållbarhet enligt mätningar som gjorts på området. Företagets hållbarhetsrapport för 2018/2019 har nu publicerats och Kaj Török, Informations- och hållbarhetschef på MAX, berättar om hur man som företag kan komma igång och vara uthållig med sitt hållbarhetsarbete.

Under 2018-2019 har MAX minskat sin klimatpåverkan, plastrensat engångsförpackningar, blivit först i världen med en klimatpositiv meny, lanserat en egenutvecklad växtbaserad burgare och fått motta pris av FN:s klimatkonvention. Kaj kommer, med utgångspunkt från hållbarhetsrapporten, att berätta om satsningar som fungerat bra men även om några som har fungerat mindre bra:

Det viktigaste vi kan göra som en liten global aktör är att inspirera fler företag att göra mer i sitt hållbarhetsarbete, säger Kaj Török. Vi vet att det kan vara svårt att nå fram med sin hållbarhetskommunikation och jag hoppas kunna ge några tips om det också.

Målgrupp för webbinariet är yrkesverksamma i små-medelstora företag som är intresserade av att skapa hållbara affärer. Kaj Török presenterar cirka 40 minuter och svarar därefter på deltagarnas frågor.

Här kan du läsa MAX hållbarhetsrapport: https://www.max.se/ansvar/hallbarhetsrapporter/

 

När: Torsdag 14 maj, kl 08.30-09.30
Var: Online via webbmötesverktyget Zoom (vi skickar en länk inför eventet)

 

Avbokning senast 24h innan till info@mis.se.

Så behandlar vi dina personuppgifter

Nätverksträff online 14 maj, kl 08.30-09.30

BOKA DIN PLATS >>