b2b

B2B-nätverket: Så lyckas du med din Inbound Marketing-satsning

Marknadsföreningen Stockholm

Så lyckas du med din Inbound Marketing-satsning

B2B – Marknad och sälj mot gemensamma mål

Att marknad och sälj måste komma närmare varandra börjar kännas som en smått uttjatad devis. Samtidigt har de flesta företag vi möter fortfarande en bit att gå innan ambitionen blir verklighet. Ofta arbetar sälj och marknad på, sida-vid-sida, kanske med en diffus bild av ett gemensamt mål längre fram men många gånger utan att egentligen ha en gemensam agenda. Sälj och marknad måste ha en gemensam målbild, samsyn kring hur respektive roll ska bidra till att nå målet och inte minst en plan för hur samarbetet ska se ut för att målen ska uppnås.

Ungefär lika hett som “sales and marketing alignment” är content och inbound marketing. Och det finns många kopplingar mellan de olika begreppen.

Talare

Malin Sjöman har drygt 20 års erfarenhet av marknadsföring, produktledning och affärsutveckling inom business-to-business. Hon har tidigare bland annat varit marknadschef på mobiloperatören 3 och produktledningschef på Ericsson. Idag är hon marknadskonsult på B2B-byrån Hägvall & Sjöman och hjälper B2B-företag att bygga relationer, varumärken och affärer. Hon är en flitigt anlitad föreläsare och uppskattad workshopledare och bloggar löpande om den nya B2B-marknadsföringen.

 

När: Onsdag 18 september, kl 16.00-18.00
Var: Frontit, Ludvigsbergsgatan 20, 118 23 Stockholm

 

Avbokning sker senast 24h innan eventets starttid. Vid sen avbokning eller utebliven närvaro utgår no show-avgift 349 kr ex moms.

Villkor och avbokningsregler
Så behandlar vi dina personuppgifter

Nätverksträff 18 september, kl 16.00-18.00

BOKA DIN PLATS >>