Almedalen

Almedalen: Vad betyder digitaliseringen av samhället för marknadsföring och kommunikation?

Marknadsföreningen Stockholm

Vad betyder digitaliseringen av samhället för marknadsföring och kommunikation?

Samhällsfrågan: I en allt mer snabbrörlig och uppkopplad värld finns fler mediekanaler än någonsin, tekniska möjligheter i form av exempelvis AI, Machine Learning, ökad mätbarhet och ett skifte där konsumenten befinner sig i förarsätet. Hur möter dagens och morgondagens marknadsförare och kommunikatörer utmaningen?

Medverkande

Marie Sommar, Vd, Marknadsföreningen i Stockholm (moderator)
Maria Westman, Kommunikationsrådgivare, C by West och Ordförande, Swedish Content Agencies (moderator)
Erik Haglöf, Vd, Bohmans nätverk
Per Nilsson, Kommunikations- och marknadschef, Semcon
Johanna Snickars, Kommunikationschef Microsoft
Camilla Wallander, Vd, Berghs School of Communication

 

Var: Dagens Medias tält, Hamnplan, H204, Almedalen, Gotland
När: Måndag 2 juli, kl 15.15 – 16.00

 

Ingen föranmälan behövs. Välkommen!

Seminariet arrangeras i samarbete med Dagens Media.

 

Missa inte heller:

Tisdag 3 juli – Hållbara företag och långsiktigt hållbar kommunikation – Framgångsrecept eller ett nödvändigt ont?