Almedalen

Almedalen 2019: Hur möter vi framtidens konsument, skapar minnesvärda kundupplevelser & främjar hållbar konsumtion?

Marknadsföreningen Stockholm

Hur möter vi framtidens konsument, skapar minnesvärda kundupplevelser & främjar hållbar konsumtion?

Beskrivning av samhällsfrågan

Vilka samhällsrörelser och teknikutveckling påverkar oss konsumenter mest idag och imorgon? Tekniken är möjliggörare men när det kommer till att uppleva något större är de mänskliga faktorerna avgörande. Hur kan vi främja en positiv växelverkan?

Utökad information om evenemanget

I ett digitaliserat konsumtionssamhälle finns oändliga val och budskap, mängder av data och konsumenter har slutat att vara lojala över tid. På denna sista session i Marknadsföreningens Almedalstema där vi går från ”Ord till Handling” är konsumenten i fokus genom en trendspaning. Hur byggs då starka relationer och positiva kundupplevelser i det mångfacetterade såväl som digitala landskapet? Hur kan företag gå i förväg för att främja hållbar konsumtion?

 

När: Onsdag 3 juli, kl 13:00-13:30
Var: Kronstallsgränd 4, Visby, Gotland

 

Evenemangsinfo på Almedalens sajt: http://program.almedalsveckan.info/event/user-view/58661

Marknadsföreningen Stockholm i Almedalen 2019:

Dag 1 – Måndag 1 juli: Hur skapas hållbara och effektiva marknads- och kommunikationsavdelningar i det digitala landskapet?
Dag 2: Tisdag 2 juli: Värderingsdriven kommunikation – hur speglar vi mångfald och gör skillnad på riktigt?

Inför Almedalen 2019:

Referat från våra samarrangemang med Dagens Media från Almedalen 2018:

  1. Vad betyder digitaliseringen av samhället för marknadsföring & kommunikation?
  2. Hållbara företag och långsiktigt hållbar kommunikation – framgångsrecept eller ett nödvändigt ont?