Erfarenhetsnätverket CSR & Hållbarhet (Corporate Social Responsibility) är till för dig som är intresserad av företags ansvarstagande, vill dela erfarenheter och växa i ett integrerat tänkande.

Nästa träff: 18 januari – Det hållbara varumärkeskapitalet

Varför ska jag gå på era nätverksträffar?

CSR är mer än kommunikation, det påverkar hela organisationen på många olika plan. Som kommunikatör är det viktigt att se och förstå helheten. I vårt nätverk kommer du att träffa flera olika aktörer som på olika sätt arbetar med CSR och hållbarhet. Du kommer bli inspirerad, få möjlighet att testa dina tankar ideer och få med dig djupare kunskap med dig hem som du kan testa i din verksamhet.

Ledare

Anna BengtssonAnna Bengtsson har bred erfarenhet från marknadsförings- och kommunikationsområdet samt närliggande områden och arbetar idag som projektledare med försäljning och marknadsföring inom fackpressmedia. Innan dess var hon bland annat drygt 8 år på marknadsavdelningen på ett internationellt företag i flygträningsbranschen. Studierna har även de framförallt varit inriktade på kommunikation och marknadsföring, men hon är även diplomerad Zen-Coach och har även läst några kurser inom CSR och Hållbarhet, nu senast på distans vid Luleå Tekniska Universitet.

Varför är du nätverksledare?
– Med mitt stora intresse för allt hållbarhets-/CSR-relaterat så ser jag som ’gammal’ medlem i CSR-nätverket mycket fram emot att få bli en del av ledarteamet. Jag inspireras och engageras av möjligheterna och potentialen som en organisations CSR- och hållbarhetsarbete kan skapa och framförallt vilka möjligheter den har att genom sin kommunikation kunna skapa förändringar på individ-, företags-, och samhällsnivå och vidare.

Kontakt: anna(@)bs-media.se

Mer info inom kort!

Socialt

MiS nätverk har ett forum på LinkedIn

Passa på att diskutera aktuella ämnen även mellan träffarna.
Använd gärna hashtaggen #mis_sthlm på Twitter och Instagram för att andra ska kunna följa dina inlägg.

 

Ansvarig från Marknadsföreningen: Per Almegård, per(@)mis.se

 

Tidigare teman:

  • Nudging, ICA
  • ”The medium is the message”: Förpackningar och återvinning, FTI
  • SEB och hållbarhetsarbetet som tog dem till Dow Jones Sustainability Index
  • Coop och ”Ekoeffekten”
  • Marknadsavdelningens nya roll i en hållbarhetstörstande värld, del 4: Budskapen, Futerra
  • Marknadsavdelningens nya roll i en hållbarhetstörstande värld, del 3: Erbjudandet, Max Hamburgerrestauranger
  • Marknadsavdelningens nya roll i en hållbarhetstörstande värld, del 2: Varumärket, Rewir
  • Marknadsavdelningens nya roll i en hållbarhetstörstande värld, del 1: Organisationen, KPA pension
  • FN:s globala mål för hållbar utveckling
  • Företagens hållbarhetsutmaningar – Demoskop
  • CSR, Ansvar v/s varumärke?
  • CSR eller hållbarhet?
  • Atlas Copco, Water for all.
  • Oetisk reklam och etisk tystnad
  • Hybridträff med Digitala nätverket & CSR nätverket på Berghs om strategisk hållbarhetskommunikation
  • Hur undviker du anklagelser om greenwashing i din organisation?
  • Att skapa erbjudanden för medveten konsumtion
  • Ger det klirr i kassan att stödja ideella verksamheter?
  • Marianne Bogle, CSR Sweden.
  • En hållbarhetsresa från Amazonas till Sverige, Andrea Sucasas Gottfridsson, CEO Macaos
  • Dela :