Erfarenhetsnätverket CSR & Hållbarhet (Corporate Social Responsibility) är till för dig som är intresserad av företags ansvarstagande, vill dela erfarenheter och växa i ett integrerat tänkande.

Nästa träff: Planeras till februari – Håll utkik i kommande event!

Varför ska jag gå på era nätverksträffar?

CSR är mer än kommunikation, det påverkar hela organisationen på många olika plan. Som kommunikatör är det viktigt att se och förstå helheten. I vårt nätverk kommer du att träffa flera olika aktörer som på olika sätt arbetar med CSR och hållbarhet. Du kommer bli inspirerad, få möjlighet att testa dina tankar ideer och få med dig djupare kunskap med dig hem som du kan testa i din verksamhet.

Ledare

Marita WengelinMarita Wengelin, Head of Public Relations på MAX Burgers. Jobbar på Informations- och hållbarhetsavdelningen, så stor del av tiden går åt till att jobba med kommunikation i hållbarhetsfrågor.

–Jag har jobbat med marknadsföring och kommunikation i 20 år i olika roller. Jag är diplomerad IHR i marknadskommunikation och diplomerad i journalistik från Poppius. Mitt hjärta klappar extra för social hållbarhet, för genom att se till människors inneboende potential och inkludera personer med funktionsnedsättning i arbetslivet så utvecklas vi alla.

Kontakt: marita.wengelin(@)max.se

Anna BrobackAnna Broback, Lektor vid Stockholms universitet i Marknadsföring, Reklam & Pr. Har bl a arbetat inom mediebranschen, undersökningsbranschen samt med forskningsrelaterade projekt som berör hållbarhet och marknadskommunikation.

–Jag drivs av frågor som berör hållbar utveckling och företagsansvar samt hur företag kommunicerar för att påverka konsumenters val av hållbara produkter och tjänster.

Kontakt: anna.broback(@)gmail.com

Socialt

Passa på att diskutera aktuella ämnen även mellan träffarna, t ex på vår LinkedIn- eller Facebook-sida.

Använd gärna hashtaggen #mis_sthlm där och på Twitter och Instagram för att andra ska kunna följa dina inlägg.

 

Ansvarig från Marknadsföreningen: Per Almegård, per(@)mis.se

 

Tidigare teman:

  • 10 år av hållbara varumärken, SB insight
  • ”Förstår människor egentligen hållbar utveckling?”, Novus
  • Det hållbara varumärkeskapitalet, Svensk Hållbarhetsranking
  • Nudging, ICA
  • ”The medium is the message”: Förpackningar och återvinning, FTI
  • SEB och hållbarhetsarbetet som tog dem till Dow Jones Sustainability Index
  • Coop och ”Ekoeffekten”
  • Marknadsavdelningens nya roll i en hållbarhetstörstande värld, del 4: Budskapen, Futerra
  • Marknadsavdelningens nya roll i en hållbarhetstörstande värld, del 3: Erbjudandet, Max Hamburgerrestauranger
  • Marknadsavdelningens nya roll i en hållbarhetstörstande värld, del 2: Varumärket, Rewir
  • Marknadsavdelningens nya roll i en hållbarhetstörstande värld, del 1: Organisationen, KPA pension
  • FN:s globala mål för hållbar utveckling
  • Företagens hållbarhetsutmaningar – Demoskop
  • CSR, Ansvar v/s varumärke?
  • CSR eller hållbarhet?
  • Atlas Copco, Water for all.
  • Oetisk reklam och etisk tystnad
  • Hybridträff med Digitala nätverket & CSR nätverket på Berghs om strategisk hållbarhetskommunikation
  • Hur undviker du anklagelser om greenwashing i din organisation?
  • Att skapa erbjudanden för medveten konsumtion
  • Ger det klirr i kassan att stödja ideella verksamheter?
  • Marianne Bogle, CSR Sweden.
  • En hållbarhetsresa från Amazonas till Sverige, Andrea Sucasas Gottfridsson, CEO Macaos
  • Dela :