CX

Kurs: Lyckas med Customer Experience i en digital värld

Marknadsföreningen Stockholm

Så maximerar du kundlojaliteten

Kundupplevelse (CX) är inom kort ett företags absolut viktigaste konkurrensfördel, viktigare än t ex produkt och pris. Idag uppger 89% av företagen att de konkurrerar på kundupplevelse men enligt kunderna är det inte ens 10% av företagen som levererar en riktigt bra kundupplevelse.

Kursbeskrivning

Kundernas förväntningar ökar och det är i allt högre grad “mjuka” faktorer som avgör hur man uppfattar ett varumärke och hur lojal man blir som kund. Service har t ex en allt starkare påverkan på lojaliteten. Kunderna förväntar sig att du känner igen dem i alla kanaler och att du ger dem relevanta rekommendationer och förslag.

Företag med högt lojalitetsindex (t ex NPS) växer 2.5 gånger snabbare än sina branschkollegor!

På denna kurs kommer vi gå igenom viktiga områden för att lyckas och hur CX, CRM och kundlojalitet hänger ihop i en treenighet.

Kursen riktar sig till

Kursen riktar sig framförallt till dig med ansvar för kundupplevelsen. Kanske är du marknadschef, kommunikationschef, IT-chef, CRM-ansvarig eller liknande.

Målet med kursen

Målet med kursen är att deltagarna ska få en helhetsbild och ett strategisk ramverk för att kunna fortsätta arbetet med Customer Experience, CRM och Kundlojalitet på hemmaplan.

Kursinnehåll

  • Definitioner: Vad menar vi med Customer Experience, CRM och Kundlojalitet
  • Varför nu? Teknikrevolutionen driver Kundrevolutionen och CX-industrin
  • Trender och nya drivkrafter, kundlojalitet, vilka lyckas och varför?
  • Hur kan du kartlägga ditt företags kundrelationer – olika metoder som NPS och SKI
  • Nöjda medarbetare ger nöjda kunder – Service value chain
  • Lojalitet – är det en attityd eller ett beteende? Hur du sätter relevanta KPIer
  • Hur du kan använda CRM och ny teknik för att förstå och anpassa din kommunikation för olika kunder
  • Vilka är dina Royals (lönsamma och lojala kunder)? Vanligt är att 20% av dina kunder står för 80% av lönsamheten – fokusera din CX-satsning
  • Kartlägg viktiga kundresor och kundlivscykeln med tydliga KPIer. Påbörja din egen modell
  • Omnikanal marketing automation för att hantera kunden sömlöst i alla kanaler – framtiden är digilog
  • Organisera för framgång! Vem äger kundens röst i ledningen?

Info

När: Torsdag 5 december, kl 09.00-17.00*
Var: Marknadsföreningen Stockholm (United Spaces), Klarabergsviadukten 63, Stockholm

*8.30 incheckning och kaffe
9-17 kurstid inkl. lunch och fikapauser

Kursavgift:
Medlem 5995 kr ex moms
Icke medlem 8995 kr ex moms

LATE BIRD DEAL: Om du bokar in dig nu, eller redan är anmäld, kan du ta med dig en kollega som då går för halva priset! Mejla oss på info @mis.se för anmälan med dealen. (Är ni fler än två? – Maila oss vid intresse).

Kursen genomförs i mindre grupper för att få ut maximalt för varje deltagare (max 15 personer).

Om kursledaren

Camilla Cramner är en flitigt anlitad talare och även nätverksledare för Marknadsföreningens nätverk CxL (Customer Experience, CRM, Lojalitet). Camilla är grundare av LoyaltyFactory och utbildar och konsultar inom området CX, CRM, Lojalitet. Camilla har ett brett perspektiv på kundrelationer genom lång, gedigen erfarenhet från seniora positioner I stora företag, både i Sverige och i USA och Europa.

 

Villkor och bokning

Anmälan är bindande. Länk till villkor finns under Om oss i huvudmenyn.

KURS 5 december, kl 09-17

BOKA DIN PLATS >>