content marketing 2019

Kurs: Content Marketing

Marknadsföreningen Stockholm

Kursbeskrivning

Det finns mycket i dag som utmanar oss som jobbar med marknadsföring och kommunikation. I den pågående digitala utvecklingen är inte längre kanalerna eller tekniken de stora hindren. Utmaningen ligger i att vara relevant i kontakten med sin målgrupp och att kunna bibehålla dialogen samt stärka den. Här har content marketing fått en stor betydelse för de flesta företag idag.

Men vad är nyckeln till att kunna få sitt eget personliga tilltal i sin content marketing-satsning? Och hur får man målgruppen att ta del av det? Vad behövs för att kunna sätta igång sitt arbete i form av kompetenser och arbetsmodeller? Hur ska man kunna mäta och följa upp effekten?

Här får du strategiska riktlinjer samt ett taktiskt ramverk för att kunna jobba vidare med content marketing.

 

Kursen riktar sig till

Kursen är lämplig för dig som arbetar med marknadsföring, kommunikation, försäljning och information på företag eller organisation, samt för dig som arbetar med reklam, PR och/eller content marketing.

Info

När: Torsdag 28 november, kl 09.00-17.00 (registrering från 08.30)
Var: Marknadsföreningen Stockholm (United Spaces), Klarabergsviadukten 63, Stockholm
Kursavgift:
Medlem 5995 kr ex moms
Icke medlem 8495 kr ex moms

Kursen genomförs i mindre grupper.

Kursinnehåll

Strategisk inriktning

  • Introduktion content marketing
  • Contentstrategi – koppling till företagets varumärke, mål och strategier
  • Personas och kundresa
  • Kanalstrategi och mediadygn

Taktiskt ramverk

  • Budskapsmodell och samordning med övrig kommunikation
  • Organisation och kompetenser för content marketing
  • Arbetsmodeller, planering, publicering och distribution
  • Mätning och uppföljning

 

Villkor och bokning

Anmälan är bindande.

Villkor och avbokningsregler
Så behandlar vi dina personuppgifter

Kurs 28 november, kl 9-17

BOKA DIN PLATS >>

Tidigare kursdeltagare

Testimonial

"Kursen var väldig strukturerad med en röd tråd rakt igenom - framförallt Marias mall kommer att vara väldig nyttig för ett framtida content-arbete"

Ursula Vogel, Thurne Teknik, gick kursen "Content Marketing"
Content Marketing
Testimonial

"En mycket bra kurs för dig som vill ha användbar kunskap att komma igång med content marketing på ett strukturerat och genomtänkt sätt."

Adam Granath, Blendow Group, gick kursen "Content Marketing"