Content Marketing

Kurs: Content Marketing

Marknadsföreningen Stockholm

OBS: Två halvdagar: 9 & 12 oktober

Kursbeskrivning

Det finns mycket i dag som utmanar oss som jobbar med marknadsföring och kommunikation. I den pågående digitala utvecklingen är inte längre kanalerna eller tekniken de stora hindren. Utmaningen ligger i att vara relevant i kontakten med sin målgrupp och att kunna bibehålla dialogen samt stärka den. Här har content marketing fått en stor betydelse för de flesta företag idag.

Men vad är nyckeln till att kunna få sitt eget personliga tilltal i sin content marketing-satsning? Och hur får man målgruppen att ta del av det? Vad behövs för att kunna sätta igång sitt arbete i form av kompetenser och arbetsmodeller? Hur ska man kunna mäta och följa upp effekten?

Under dessa två halvdagar får du strategiska riktlinjer samt taktiskt ramverk för att kunna jobba vidare med content marketing.

 

Kursen riktar sig till

Kursen är lämplig för dig som arbetar med marknadsföring, kommunikation, försäljning och information på företag eller organisation, samt för dig som arbetar med reklam, PR och/eller content marketing.

 

Info

När: 9 & 12 oktober, kl 08.30-12.00
Var: Marknadsföreningen Stockholm, Klarabergsviadukten 63 (United Spaces reception på plan 2).
Kursavgift:
Medlem 5495 kr ex moms
Icke medlem 7995 kr ex moms

Kursen genomförs i mindre grupper.

 

Kursinnehåll

Tillfälle 1 – Strategisk inriktning

  • Introduktion content marketing
  • Contentstrategi – koppling till företagets varumärke, mål och strategier
  • Personas och kundresa
  • Kanalstrategi och mediadygn

Tillfälle 2 – Taktiskt ramverk

  • Budskapsmodell och samordning med övrig kommunikation
  • Organisation och kompetenser för content marketing
  • Arbetsmodeller, planering, publicering och distribution
  • Mätning och uppföljning

Mellan de två tillfällena kommer du att få en uppgift som med fördel kan appliceras på ditt egna företag.

 

Villkor och bokning

Anmälan är bindande.

Villkor och avbokningsregler
Så behandlar vi dina personuppgifter

Kurs, Content Marketing, 9 & 12 oktober

BOKA DIN PLATS >>

Student Testimonials

Testimonial

"Kursen var väldig strukturerad med en röd tråd rakt igenom - framförallt Marias mall kommer att vara väldig nyttig för ett framtida content-arbete"

Ursula Vogel, Thurne Teknik
Content Marketing
Testimonial

"Läraren visade stor erfarenhet inom ämnet och det kändes tryggt"

Katarina Hjertstedt, Symbrio
Content Marketing
Testimonial

"En mycket bra kurs för dig som vill ha användbar kunskap att komma igång med content marketing på ett strukturerat och genomtänkt sätt."

Adam Granath, Blendow Group
Content Marketing