Digital Marketing

Digital Marketing – i samarbete med IHM

Marknadsföreningen Stockholm

Den största delen av utbildningen kommer att förläggas under lektionstid men du förväntas göra ett digitalt kunskapstest som certifierande moment.

Kursen arrangeras och genomförs av IHM och erbjuds till ett lägre pris för medlemmar i Marknadsföreningen Stockholm.

Vad lär man sig på utbildningen?

Digital marketing

IHM Digital Marketing får du kunskapen som krävs för att möta dagens digitala marknad och kunder. Du lär dig konkreta verktyg och metoder som tar företagets digitala närvaro och kommunikation hela vägen från strategi till konvertering och optimering.

Optimera er marknadsföring

I den digitala affärsvärlden skapas ditt resultat utifrån kontinuerlig analys och uppföljning av kundernas beteende i dina olika kanaler – det rör hemsida, social media, mailbearbetning, displayannonsering, sökmotoroptimering och mycket mycket mer. Med utbildningen Digital Marketing lägger du grunden för detta arbete, där alla actions ska samverka för att skapa den mest effektiva digitala kundresan.

För vem passar utbildningen?

Utbildningen är lämplig oavsett om man befinner sig i en strategisk eller operativ roll. Lektionerna är utformade för att ge grundläggande förståelse för Digital Marketing, så den gemensamma nämnaren för våra deltagare är att man befinner sig i ett tidigt skede av sin resa mot heltäckande förståelse.

Mer om kursen samt praktiska detaljer hittar du på IHM:s kurssida. 

Info

När: Hör gärna av dig till oss på info@mis.se om du är intresserad av kursen
Var: På distans, via IHM Business School – mer info hos IHM.

Kursavgift
Medlem Marknadsföreningen Stockholm: 22 410 kr ex moms (10% rabatt)
(Ordinarie pris: 24 900 kr ex moms)

Inte medlem_kurs

Resultat efter utbildningen:

  • Förståelse för det digitala ekosystemet och insikt i hur olika arbetsmoment, verktyg, kanaler och plattformar samverkar
  • Analysförmåga för att kunna mäta och förstå dina kunders beteende på dina digitala plattformar och kanaler
  • Förståelse för de vanligaste systemen och verktygen som hjälper er att utveckla er digitala närvaro
  • Kunskap kring det agila förhållningssättet och hur det kan påverka arbetsmetodik, budget och resultat.
  • Förmåga att identifiera alla steg i kundresan och utifrån dem servera rätt målgrupp med rätt innehåll vid rätt tidpunkt
  • Praktisk kunskap i hur man skapar och upprätthåller en digital affärsstrategi
  • Förståelse för hur man arbetar med kravställning och utvärdering av externa digitala leverantörer
  • Förståelse för terminologin inom digital marknadsföring

Kursmoment:

  1. Dag 1: Planering & Arbetssätt
  2. Dag 2: Search Marketing
  3. Dag 3: Sociala Medier
  4. Dag 4: Strategi & Utvärdering

Läs mer om kursens delmoment hos IHM >>

Villkor och bokning

KOD för att ta del av medlemsrabatten: MIS2022

Koden uppges vid bokning på IHM:s kurssida.

Koden är endast berättigad till medlemmar i Marknadsföreningen Stockholm och vid bokning kommer ditt medlemskap att verifieras med Marknadsföreningen Stockholm innan bokningen är bekräftad.