Nästa träff: 18 september – Så lyckas du med din Inbound Marketing-satsning

Erfarenhetsnätverket B2B passar dig som jobbar med marknadsföring och kommunikation riktad mot företag.

Målet med nätverket är ett gemensamt lärande och erfarenhetsbyte i syfte att öka vår kompetens om hur företag bäst marknadsför och säljer till andra företag. Kontakta gärna oss om du har ett ämne som du vill belysa och tror kan vara av intresse för övriga i nätverket. Varmt välkommen till B2B-nätverket och väl mött!

Ledare:

Gwen LafageGwen Lafage, General Manager, Sköna Europe. After graduating from business school in France, Gwen worked at top advertising and communication agencies in London and Paris for over 10 years (Leo Burnett, Grey and BBDO). Throughout her career she managed multi-brand communication campaigns for international clients such as Procter & Gamble, Coca-Cola, Masterfoods International, and American Express, as well as numerous local brands. After moving to San Francisco, she started working at Sköna, a B2B creative agency specializing in marketing for tech companies.

Kontakt: gwen(@)skona.com

Christine SandmarkChristine Sandmark är marknadsansvarig på Frontit, ett IT-konsultbolag. Har arbetat över 15 år med marknadsföring och försäljning B2B i svenska och internationella tjänsteföretag inom IT och utbildning. Hon har arbetat i USA i två år för Svensk-Amerikanska Handelskammaren (SACC-USA). I Sverige har hon arbetat med att utveckla marknadsföring och försäljning för företag som Kairos Future, Lemontree och Hyper Island samt i flera projekt tillsammans med säljföreläsare Per Lange. Hon har ett stort intresse för digital utveckling och nätverkande.

Kontakt: christine.sandmark(@)frontit.se

Ansvarig från Marknadsföreningen: Jenny Aarnio, jenny(@)mis.se

Socialt

MiS nätverk har ett forum på LinkedIn

Passa på att diskutera aktuella ämnen även mellan träffarna.
Använd gärna hashtaggen #mis_sthlm på Twitter och Instagram för att andra ska kunna följa dina inlägg.

Tidigare teman

  • B2B Brands in the age of the customer
  • Kommunikation i digitaliseringens tidsålder, Nils Andersson Wimby
  • Trender som förändrar B2B, Hilanders
  • Framgångsrik content, The Content Family
  • Marketing Automation, Liana Technologies
  • Hållbarhet stärker varumärket och ökar intäkterna, var ska marknadsavdelningen börja?
  • Skellefteå Kraft + Tesla Motors = Disruptive Innovations. Vad betyder det i praktiken?
  • Sluta skjut från höften! Målinriktad Content Marketing B2B
  • Nätverksträff B2B: Referral marketing, konsten att inspirera andra att hjälpa dig
  • Nätverksträff B2B: Kundnytta och kundperspektiv med Service Design
  • B2B-nätverket: Så blev Zalando nummer 1 i Danmark på 12 månader
  • Dela :