Platsen för ständigt lärande & nätverkande

Det är spännande tider inom marknadsföring och kommunikation; nya roller och arbetssätt, fler kanaler än någonsin, teknik som möjliggör taktisk precision och där samtidigt varumärket är centralt i en transparent värld.

Hos oss inspireras du av spetsen inom marknadsföring och kommunikation, via vårt breda utbud av seminarier, temanätverk, kurser & mentorskap. I ett av Sveriges största professionella nätverk inom marknadsföring och kommunikation är du del av en värdefull gemenskap, skapar nya kontakter och får verktygen för att glänsa i en föränderlig värld.

Välkommen till Marknadsföreningen Stockholm!

Varför Marknadsföreningen Stockholm?

Testimonial

"I mitt yrke förväntas man kunna och veta 'allt' om det senaste inom marknadsföring. Tack vare att jag deltar på lunchseminarium och nätverksträffar så tycker jag att jag har bra kunskap och vet lite mer än de flesta om det senaste."

Agneta Berg, Marketing Communication Manager, Megger Sweden
Testimonial

"Ett mycket bra nätverk för oss – erfarenhetsutbyte, bra kontakter, bra erbjudande för alla medarbetare i FTI att utvecklas i (kurser, nätverksträffar). Det är intressanta områden som bevakas och tas upp. Vi får också insikter från kontakter som vi inte träffar i andra sammanhang."

Anette Löhnn, Marknadschef, FTI
Testimonial

"För att ni har så många bra seminarier, träffar och kurser! Att träffa alla fantastiska medlemmar är väldigt inspirerande."

Elenor Wolgers, Marknadschef, Musikaliska
Testimonial

"Vårt företagsmedlemskap ger alla våra medarbetare inom MarCom hjälp att hålla sig ájour inom sitt arbetsområde. Inte minst får man ju också chans att träffa många trevliga marknadsföringskollegor på andra företag och organisationer."

Ewa Rönndahl, Projektledare, Trygg-Hansa
Testimonial

"För alla intressanta seminarier och möjligheterna till att knyta kontakter inom alla typer av branscher."

Robert Nygårdhs, Marknadschef, Visit Norway
Testimonial

"Jag tycker att det är en fantastisk möjlighet till kompetensutveckling och att bygga nätverk. Gillar särskilt Marknadschefsnätverket där vi får tid till att bolla idéer eller problem med varandra, det är guld värt."

Sofie Samrell, Marknadschef, QBank DAM
Testimonial

"Jag gillar att MiS har ett brett och inspirerande utbud med träffar, seminarier och kurser. Jag har fått med mig mycket intressant kunskap och nya infallsvinklar från de olika evenemang som jag varit med på. Det är också kul att få möjlighet att träffa så många intressanta människor inom branschen."

Sophia Rosenlöf, Marknadskoordinator, Formpipe
Testimonial

"Det ger oss en möjlighet att vidareutbilda oss inom marknadsföring och att nätverka med de smartaste i branschen. Vi tror verkligen på att vi som individer behöver utveckla oss i samma snabba takt som företaget och här är Marknadsföreningen en jättebra möjlighet."

Oskar Klingberg, vd Wiraya
Testimonial

"Jag är med i Marknadsföreningen för att inspireras, utvecklas och träffa massor av fantastiska människor som älskar kommunikation. Om jag hade kunnat hade jag gått på allt ni erbjuder, det svider att behöva välja bort!"

Agneta Andersson, Avalon Innovation
Testimonial

"Jag är relativt ny i min roll och värderar därför kunskapsutbytet som MiS erbjuder oerhört högt. Vi vet alla hur fort allting går och det gäller att hänga med i utvecklingen."

Michèle Sandstedt, EFFSO

Missa inte!

21-maj-19 event-img

Lunchseminarium: Arbetsglädje och digitalisering

21 maj: I Bohmans rykande färska rapport, som gjorts i samarbete med Marknadsföreningen Stockholm, gör vi en djupdykning i Sveriges marknads- och kommunikationsavdelningar.

Aktuella event

26

apr.19

Extrainsatt lunchseminarium: Så tar du dig fram i den sociala djungeln (II)

26 april: Välkommen till en repris av det här seminariet med fokus på rörligt i det nya medielandskapet!


29

apr.19

Årsmöte 2019

29 april: Marknadsföreningen Stockholm kallar till Årsmöte 2019

07

maj.19

Nätverket MiS Marknadscheferna: Bygg, mät och förstå ditt varumärke

7 maj: Under den här nätverksträffen får du en djupare förståelse för varumärkesarbete och insikt om lämpliga verktyg, så att du kan planera arbetet med att stärka varumärket på lång sikt.


10

maj.19

Frukostseminarium: Utveckla strategierna för en lyckad e-handel

10 maj: Utifrån moderna marknadsföringsmodeller tittar vi på hur man skapar försäljning och optimerar effekten av sin marknadskommunikation med hjälp av digitala plattformar som webbsidor, e-butiker och social media.

16

maj.19

Marknadsföreningen på Retail Experience Live – Panelsamtal

16 maj – Panelsamtal på Retail Experience Live: “Vad blir den fysiska butikens roll imorgon när alla skriker teknik och upplevelse?”


16

maj.19

Marknadsföreningen på Retail Experience Live – Lunchseminarium: ”Medietrenderna 2020"

16 maj: Marknadsföreningen Stockholm och PHD Media bjuder in till en spaning inför mediatrenderna 2020.

13

maj.19

Nätverket Varumärke: Möt Klarna i ett inspirerade samtal

13 maj: Varumärkesnätverket är glada att välkomna er till en träff med vinnaren av Årets Varumärkesresa 2018 – Klarna!


14

maj.19

Medlemserbjudande: Customer Experience Management 2019

14 maj: Genom ett samarbete med NOWBiZ Business Events ges medlemmar i Marknadsföreningen Stockholm möjligheten att lösa biljett till specialpris.

Aktuella kurser

Marknadsföreningen