Rebecca Cannerfelt
Marknadsföreningen Stockholm | Blogginlägg, Föreningen

”Seminarier står mig  väldigt varmt om hjärtat”

–Möt föreningens nya Projektledare och medlemsavsvarige

Ny på Marknadsföreningen sedan igår är Rebecca Cannerfelt, som är vår nya Projektledare och medlemsansvarige. Hon kommer att ta över för mammalediga Jenny Aarnio under 12 månader. I Rebecca hittar vi en energisk och kreativ hundälskare, som du inom kort kan möta vid våra olika medlemsevent. 

_________

Du kommer närmast från FranklinCovey Sweden. Vad kan du berätta om ditt arbete där?

FranklinCovey Sweden är del av FranklinCovey, ett internationellt ledarskaps-och organisationsutvecklingsföretag som finns i ca 160 länder. Jag började i företaget i rollen som Inside Business Partner 2015. Mitt främsta ansvarsområde var då att projektleda seminarier, samt vårda nyckelkunder.

Gradvis axlade jag mer och mer ansvar för den digitala marknadsföringen, och har arbetat 2 år i den officiella rollen som marknadschef. Under min tid på FranklinCovey har jag gjort allt från att skapa marknadsplaner och ansvara för budget, till att projektleda seminarier och webbinarier, implementera marketing automation verktyg, skapa content till webb och sociala kanaler etc.

Vad var det som lockade med att arbeta för Marknadsföreningen?

–Dels var jag redo att göra något nytt i min karriär och gärna gå in i en väldigt operativ marknadsroll där projektledning var en central del. Just seminarier står mig också väldigt varmt om hjärtat, och det är en stor del av vad föreningen gör. Sedan var också en del av lockelsen allt jag kommer få lära mig om det senaste inom marknadsföring och alla kunniga människor jag kommer arbeta med och lära känna.

Vad kommer du främst att bidra med som vår nya projektledare och medlemsansvariga?

–Mycket av min roll kommer att handla om att fortsätta det fantastiska jobb som min snart mammalediga kollega Jenny Aarnio redan gör. Detta inkluderar exempelvis att ansvara för nätverksträffar, projektleda event såsom Årets Marknadschef samt ta hand om medlemmarna och se till att de får riktigt bra service. Förutom ett glatt humör, tror jag att min tidigare bakgrund inom marknadsföring och digital PR gör att jag förstår medlemmarnas intressen, möjligheter och utmaningar. Jag tror också att mitt stora intresse för allt som rör marknadsföring gör att jag kommer kunna bidra med många idéer.

Dina främsta styrkor?

–Hur svarar man på denna på ett ödmjukt sätt egentligen? Ord som kollegor ofta använt för att beskriva mig är i alla fall energisk, kreativ, lyhörd, organiserad och omtänksam.

Har du någon mindre fantastisk egenskap?

–Ja absolut. Kan oroa mig mycket för saker och ting alldeles i onödan. För det man kan påverka kan man ju göra någonting åt. Och det man inte kan påverka kan man ju inte påverka så det är onödigt att oroa sig. 🙂

Hur spenderar du helst en ledig dag?

–Som hundmamma sedan fem år tillbaka skulle jag säga att en perfekt ledig dag är när det är fint väder och jag kan vara utomhus på långpromenad med hundarna exempelvis i Hagaparken eller Nackareservatet.

Du kommer även att projektleda Årets Marknadschef 2019 på Fotografiska – vad har du för förväntningar på det?

–Jag tror det kommer bli ett riktigt bra event. Vi har fått ihop en bra jury med branschexperter och nomineringarna har börjat komma in. Jag besökte förra årets event som gäst och det var otroligt professionellt ordnat med inspirerande och kunniga talare. Det kommer vi ha även i år!