Marknadsföreningen Stockholm
Marknadsföreningen Stockholm | Föreningen

Projektledare och medlemsansvarig

(12 månaders föräldravikariat)

Marknadsföreningen Stockholm har som främsta roll att vara en mötesplats inom kompetensutveckling för professionella inom marknadsföring & kommunikation, områden med hög förändringstakt och ständiga nyheter. För föreningens del är vi mitt i en spännande utvecklingsresa med flera nya strategiska samarbeten och teknikförnyelser, samtidigt som vi firar 100 år och fortsatt satsar på föreningens flaggskeppsevent, Årets Marknadschef. Målet är att bli ännu fler medlemmar och synas och höras mer.

Vår nuvarande projektledare och medlemsansvariga ska bli mamma igen i november 2019 och vi söker nu en vikarie för hennes föräldraledighet (ca 12 månader). Är det kanske du eller någon du känner?

Din roll

I din roll som Projektledare och medlemsansvarig ska du genomföra aktiviteter utifrån vår övergripande marknadsplan; som projektledning av och planering för våra kurser och events. Det dagliga arbetet är mycket utåtriktat med ständig kontakt med befintliga medlemmar, samarbetspartners och företagsmedlemmar, där högklassig medlemsnytta och service är A och O. I rollen som Medlemsansvarig har du en säljande ådra och jobbar även med återvärvning och uppgraderingar av befintliga medlemskap. Du gillar att hålla koll på det senaste och bidra med idéer och ämnen som kan vara högintressanta för medlemmarna.

Vi erbjuder en både operativ och bred roll inom marknadsföring och kommunikation med stort eget ansvar. Du blir involverad i många typer av frågor och kommer tydligt att se resultatet av det du gör. Du blir en del av ett litet tight, kreativt och snabbrörligt team där alla idéer välkomnas. Vi sitter på United Spaces – ett toppmodernt co-working-kontor med en rad andra spännande företag, puls och ett härligt sammanhang. Det ligger i Waterfront Building som är belägen vid Centralstationen, Stockholm.

Exempel på arbetsuppgifter

  • Ytterst ansvarig för medlemsservice med löpande kommunikation och dialog med medlemmarna.
  • Ansvara för årscykeln; lägga en plan för aktivering kopplat till onboarding, inbound marketing och våra events. Aktivering av medlemmar och personaliserad kommunikation.
  • Egen medlemsvärvning och uppgradering av medlemskap.
  • Ansvara för medlemsregistret, löpande uppdateringar samt kontaktperson mot redovisningsbyrå för medlemsrelaterade ekonomifrågor.
  • Projektledning av, planering och genomförande av events och kurser samt samarbeta med leverantörer. Ett exempel är vårt årligen återkommande event och nomineringsförfarande för Årets Marknadschef inklusive budgetansvar.
  • Göra uppdateringar och inlägg på våra sociala kanaler; marknadsföring såväl som kunskapsdelning.
  • Kursplan för våra utbildningsinsatser per termin och marknadsföring av dessa.
  • Vara kontaktperson, samt ansvarig, för marknadsföringen av flera kompetensnätverk inom föreningen, där nätverksledarna är våra experter och ansvarar för innehåll.

Vem är du?

För att lyckas i rollen tror vi att du är en person som gillar event; att nätverka och skapa långsiktiga relationer. Du är en strukturerad och prestigelös doer med ett stort eget driv och kan hålla i många projekt och kontakter parallellt. En nyfiken och kreativ problemlösare som hugger in där det behövs. Troligen har du har en utbildning inom marknadsföring och/eller kommunikation samt gärna en projektledarutbildning. Du är i början av din karriär och har en passion för marknadsföring och kommunikation. Du navigerar vant i digitala kanaler, något som vi är mycket aktiva inom. Vi ser gärna att du har jobbat med CRM, kundklubbar och har erfarenhet att arrangera evenemang.

Mer om Marknadsföreningen Stockholm

Föreningen har ca 2000 medlemmar, fördelat på både individuella medlemskap och företag i Stockholmsområdet. Vi genomför frukost- och lunchseminarier inom högaktuella ämnen, öppna och skräddarsydda kurser, erbjuder mentorskap och nätverk inom olika områden samt rådgivning. Sedan 2006 har vi delat ut utmärkelsen Årets Marknadschef där vi har utökat med kategorierna med Årets Framtidslöfte, Årets Varumärkesresa och Årets Disruptör, ett led i vårt eget förändringsarbete. Marknadsföreningen Stockholm är den största marknadsföreningen i Sverige och har systerföreningar runt om i landet.

Visst låter det spännande!? Så här söker du:

Välkommen med din ansökan i form av CV och personligt brev till ansokan@mis.se så snart som möjligt och senast den 15 september. Vi intervjuar kandidater löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Önskar du mer information kontakta gärna Marknadsföreningens VD Marie Sommarmarie@mis.se eller 0701-463422.

Välkommen med din ansökan!

Mer om medlemskap i Marknadsföreningen Stockholm

Årets Marknadschef 2018