Almedalen 2019
Marknadsföreningen Stockholm | Almedalen, Gästblogg, Nätverksledaren har ordet

Olle Nyström: Ses vi i Almedalen 2019?

När Olle Nyström inte agerar nätverksledare för vårt varumärkesnätverk hittar vi honom på Minnesota Communication. Eller i Almedalen. Här delar han med sig av sina tankar inför årets vecka. 

Olle Nyström

_____________

”Almedalen är på väg att förvandlas”

–Olle Nyström, Minnesota Communication, om Almedalen 2019.

Solen har redan gjort några tidiga nedslag i folkhemmet och plötsligt tinar man upp. Man inser att nu dröjer det inte länge förrän man sitter där på Kallis, med ett glas rosé i handen och njuter av de första julidagarna. Traditionsenligt tar Almedalen oss in i gränslandet mellan arbete och fritid.

Almedalen är på väg att förvandlas. Ur den gamla politikerveckan med medias megafoner skrikande för full hals föds något annat. 2018 samlades 45 000 deltagare på 4 500 seminarier för att prata om samhällsutveckling. En unik, social arena för människor som vill något men som är kloka nog att vilja dela sina drömmar med varandra.

Vill du ha den bästa Almedalsupplevelsen bör du fundera lite över ditt förhållningssätt. Det handlar inte om dig och vad du vill få sagt, Almedalsveckan handlar om vad vi möjligen kan åstadkomma om vi förenar våra krafter – politiker, företag, akademiker och opinionsbildare, tillsammans.

Släpp kraven på prestation, planera inte för mycket. Låt nyfikenheten, glädjen och slumpen styra dina val. Sätt dig på en bänk i botaniska trädgården eller sträck ut dig på gräset i Almedalsparken och låt tankarna flyta fritt. Vad händer när du ger dig tid att reflektera alla intryck? Vem vet, kanske kommer en genuint kreativ tanke flygande ur tomma luften.

Rätt förvaltad kan en vecka i Visby ge dig kickar som ringer i öronen långt in i september.

Vi ses i Almedalen!

_____________

Marknadsföreningen Stockholm anordnar tre seminarier under Almedalen 2019:

  1. Hur skapas hållbara och effektiva marknads- och kommunikationsavdelningar i det digitala landskapet?
  2. Värderingsdriven kommunikation – hur speglar vi mångfald och gör skillnad på riktigt?
  3. Hur möter vi framtidens konsument, skapar minnesvärda kundupplevelser & främjar hållbar konsumtion?