Guld-M
Marknadsföreningen Stockholm | Blogginlägg, Övrigt

Foto: Morten Clausen

De är Uppsalas vassaste!

Vi i teamet på Marknadsföreningen Stockholm fortsätter med vår satsning på ett ökat samarbete med fler av de andra lokala marknadsföreningarna runt om i landet. Vi hade nyligen den stora äran att agera jury för en av kategorierna till årets Guld-M, en utmärkelse som vår systerförening Marknadsföreningen i Uppsala (MIU) arrangerar årligen.

MIU skriver i sin pressrelease:

”I år har över 50 bidrag skickats in till tävlingen Guld-M och Marknadsföreningens ordförande gläds åt den genomgående höga kvaliteten på bidragen och att de nya tävlingskategorierna Årets Kreativa Team och Årets Design har varit populära att delta i.”

–Det har varit ett stort intresse för Guld-M i år och tävlingsbidragen har hållit en mycket hög och jämn kvalitet. Enligt jurygrupperna har konkurrensen varit hård bland de nominerade, säger Caroline Sollenberg, ordförande i Marknadsföreningen i Uppsala.

Just för kategorin Årets Design hade vi i Stockholms-teamet förmånen att agera jury. Vi fick ta del av många starka case, men kom i slutändan fram till ett särskilt utmärkande bidrag. Stort grattis till vinnaren av Årets Design 2018: Uppsala Saluhall, skapad av Zellout:

I en stilsäker hyllning till såväl historia som historier har vinnaren av Årets Design på ett förtjänstfullt sätt lyckats aktivera våra sinnen och förflytta oss till en annan plats. Med stor bredd i såväl kanal som form har man hittat essensen i något som egentligen inte går att översätta mellan sinnen. Det gemytliga kombineras med det lekfulla; det traditionella med det gränslöst fantasifulla. Tidsenlig storytelling kryddad med klassisk berättarglädje kittlar våra sinnen likt smaklökarnas första möte med en särskilt pikant råvara. Inspirationen från den sanna matglädjen är påtaglig, och likt tusentals Uppsalabor längtar vi redan tillbaka till den plats där renbetan lever och frodas och kronsvinet bökar i månljuset.”

Här är samtliga vinnare av årets Guld-M

Vinnare av Årets Cajsa Warg 2018
Lucia på Taket, skapad av: Go Adventure

Vinnare av Årets Design 2018
Uppsala Saluhall, skapad av: Zellout

Vinnare av Årets Kampanj 2018
Flyttlådejakten. Beställare: Janemars, skapad av: Matador

Vinnare av Årets Kreativa Team 2018
Daniel Hansson, Anna Jansson, Jan Fornhem, Gustav Kullander Dammbro, Marianne Hjerström, och Tommy Lindgren från Zellout
Uppdrag: Design Uppsala Saluhall
Beställare: Uppsala Saluhall

Vinnare av Årets Marknadsförare 2018
Jonathan Tigrar, GO Adventure

Mer information om de vinnande bidragen och jurygrupperna finns på http://www.miuppsala.se/guldm/

För mer information:
Caroline Sollenberg, ordförande i Marknadsföreningen i Uppsala (MiU)
Telefon: 076-412 95 77
E-post: info@miuppsala.se