Årets Marknadschef 2018

Marknadsföreningen Stockholm
2018-12-13

Finalisterna klara för Årets Marknadschef 2018

Efter ett intensivt och tufft juryarbete i november så står det nu klart vilka som kan vinna Marknadsföreningen Stockholms utmärkelser Årets Marknadschef, Årets Framtidslöfte, Årets Disruptör och Årets Varumärkesresa 2018. Utmärkelserna delas ut i samband med ett halvdagsevenemang den 6 februari på Fotografiska.

Finalister Årets Marknadschef 2018

• Emma Stjernlöf, ADIDAS
  • Emelie Mannheimer, TENGBOM
  • Marie Wedin, COOP
  • Per Carleö, VOLVO CARS

Finalister Årets Framtidslöfte 2018

• Karin Bjerde, KOGNITY
  • Madeleine Lindgren Lassoued, M (Volvo Car Mobility)
  • Siduri Poli, CHANGERS HUB
  • Sabina Wizander, KRY

”En riktig förmån att få ta del av alla gedigna underlag och fantastiska prestationer”, säger Marie Sommar, VD Marknadsföreningen Stockholm och jurymedlem i Årets Marknadschef och Årets Framtidslöfte.

–Marknadschefer i Sverige håller mycket hög klass och våra grymma framtidslöften gör att vi kan vara trygga på tillväxten framgent. Vi är så laddade och stolta över att snart få dela ut våra fyra guldsplashar till Sveriges vassaste marknadsförare och kommunikatörer.

Finalister Årets Disruptör 2018

• GLOBHE
  • SANA LABS
  • TELNESS
  • TRANSFER GALAXY

–Det har varit ett roligt men tufft juryarbete med otroliga finalister som verkligen inspirerar. Årets Disruptör ligger mig varmt om hjärtat då vi själva fick ta emot priset förra året vilket betydde mycket. Juryarbetet har varit otroligt kul men också svårt att välja bland flera fina bolag. Det ska bli roligt att få följa finalisternas resor i framtiden, säger Elsa Bernadotte, medgrundare och COO på Karma och jurymedlem Årets Disurptör 2018.

Finalister Årets Varumärkesresa 2018

• COOP
  • E.ON
  • KLARNA
  • SVEGRO

–Det har varit en rolig process där vi i juryn har fått ta del av det bästa som gjorts i Sverige under de senaste åren. Som alltid väldigt svårt att särskilja kandidater när de är så många bra case. Fokus har varit på själva varumärkesresan och det är roligt att alla finalister i år har gjort imponerade resor men från så olika bakgrund och på så olika sätt. Resor hamnar lika mycket om att bygga som att behålla och förnya, säger Erik Modig, Forskare, Handelshögskolan och jurymedlem Årets Varumärkesresa.

Utmärkelserna delas ut av Marknadsföreningen Stockholm. Vinnarna utses den 6 februari på Fotografiska under eventet Årets Marknadschef 2018. Temat för årets event är ”Den avskalade sanningen”. Eftermiddagen bjuder på inspirerande keynotes, case & spaningar, bästa tips från finalister & vinnare, följt av grymt branschmingel bubbel och Fotografiskas utställningar. Keynotes i år är Linda Hammarstrand (nominerad till årets talare 2018) och internationell keynote från Boston: Katie Martell – Unapologetic Marketing Truth-Teller.

Programmet fylls på löpande.
Mer information och biljetter går att köpa här: https://mis.se/arets-marknadschef/

_______________

Presskontakt:
Marie Sommar
VD Marknadsföreningen Stockholm
marie@mis.se

Tidigare vinnare av Årets Marknadschef

• 2017: Patrik Nygren-Bonnier, IKEA (Årets Marknadschef), Malin Cronqvist, Help to Help (Årets Framtidslöfte), Karma (Årets Disruptör), Semcon (Årets Varumärkesresa)
  • 2015: Catarina Falkenhav, ABBA the Museum
  • 2014: Lina Söderqvist, Björn Borg