Marknadsföreningen Stockholm | Blogginlägg, Nätverksträffar

Employer Branding

Maria RosengrenMiS nya nätverk heter Employer Branding och leds av Maria Rosengren, TNS Sifo. I vår intervju med Maria kan ni läsa om hennes bakgrund och förstås mer om nätverket. Den första träffen planeras nu så håll utkik här på mis.se och följ oss på Twitter (@mis_sthlm) och LinkedIn där vi kommer att informera om kommande träffar.

Kan du berätta lite om Employer branding och vad nätverket ska handla om?

–Jag ser framför mig att nätverket ska handla om Employer Branding i både teori och praktik – det vill säga allt från aktuella teorier, metoder och verktyg till konkreta kundcase. Målet är att inspirera – men också att ge konkreta handfasta tips. Och förstås hoppas vi på mycket diskussion och erfarenhetsutbyte.

Vad kommer du att bidra med som nätverksledare?

–Jag har förmånen att vara ansvarig för ett affärsområde inom TNS Sifo som arbetar med Employee Research & Consulting. Vi har kunder i hela världen och lång erfarenhet när det gäller Organisations- och Ledarutveckling. Och Employer Branding är ett av våra specialistområden.

Min tanke är med andra ord att låta nätverket få ta del av den kunskap och den erfarenhet som vi har inom detta område genom att bland annat bjuda in våra seniora konsulter som talare. Jag tänker också att vi, via vårt internationella nätverk, kan bidra med trendspaningar och ”senaste nytt” inom området Employer Branding.

Berätta lite om din bakgrund!

–Jag är relativt ny i undersökningsbranschen och inom Employee research. Har varit ansvarig för detta affärsområde i knappt 2 år. Jag har en brokig bakgrund. I grunden är jag Civilekonom med inriktning Organisation och Marknad och tittar man på vilka branscher/företag jag jobbat inom så är det bland annat: Marknadschef Bonnier Specialtidningar, Upplage- och Marknadsdirektör Dagens Nyheter, Affärsområdeschef TV4, VD Mediakompetens, VD TS Mediefakta, Affärsområdeschef TNS Sifo och Marknads- och Postorderansvarig The Body Shop Sv AB.

När och var planerar ni att förlägga träffarna?

–Efter jobbet, cirka 17.30-19.30 på vardagar, ungefär varannan månad. Inledningsvis på TNS-Sifos lokaler men vi ser gärna att vi kan anordna träffar hos våra deltagare framöver.

Varför är du nätverksledare?

–För att jag tror att vi kan bidra med vår erfarenhet och kompetens inom området Employer Branding, för att jag ser fram emot att lära mig nya saker och för att jag ser fram emot spännande diskussioner och erfarenhetsutbyte. Samt förstås för nätverket i sig; att få träffa en massa nya inspirerande personer som jag inte träffat tidigare!

___________

Läs mer om nätverket på dess egen sida här