Om oss:

Om Marknadsföreningen i Stockholm

MIS_RGB_notextMarknadsföreningen i Stockholm härstammar från år 1919. Vår främsta roll är att vara en mötesplats inom kompetensutveckling för professionella inom marknadsföring, kommunikation, PR och media. 

Vi fokuserar på erfarenhetsutbyte mellan Stockholmsområdets ledande företag och individer på området och bevakar trender från Sverige och världen.

Marknadsföreningen verkar som en kanal för ny forskning inom marknadsföring. Vi skapar plattformar för kompetensutveckling och kontaktknytande för våra medlemmar.

Marknadsföreningen uppmuntrar medlemmarna till en ständig utveckling i sin roll som yrkesverksamma på marknads- och kommunikationsområdet, ofta i eller mot en ledande position.

 

MiS

MiS är Årets Marknadsförening igen!

Varje år utser Sveriges Marknadsförbund den lokala marknadsförening som utmärkt sig lite extra under året som gått.

Marknadsföreningen i Stockholm vann utmärkelsen 2008 och 2016.

 

Kriterier:

”Föreningen skall visa medlemsnyttan och verksamheten skall uppvisa utmärkta resultat. I arbetet skall nytänkande och kreativitet känneteckna den dagliga verksamheten”.

Motiveringen 2016:

”Detta pris går till en Marknadsförening som driver den digitala utvecklingen med medlemmarnas bästa för ögonen. Denna lokala Marknadsförening kompetensutvecklar sina medlemmar via seminarier, workshops, paneldebatter, erfarenhetsnätverk, kurser etcetera. Denna lokala marknadsförening erbjuder i snitt 4-5 programaktiviteter i veckan. Medlemmarna har en palett av aktiviteter inom marknadskommunikationens olikas discipliner att välja mellan. Denna förening kommunicerar med sina medlemmar IRL på aktiviteterna samt digitalt via olika sociala medier såsom Twitter, LinkedIn, Facebook och Instagram. Dessutom skickas ett digitalt nyhetsbrev ut en gång i veckan. Marknadsföreningen i Stockholm med VD Francesca O’Brien Apelgren och Ordförande Elisabeth Trotzig med personal och ledamöter är väl värda att få utmärkelsen som Årets Marknadsförening 2016.”

Motiveringen 2008:

”Årets Marknadsförening har på ett imponerande sätt arbetat långsiktigt och målmedvetet med att nå sin vision och har i stenhård konkurrens i sin region lyckats göra Marknadsföreningen till en mycket viktig och vital träffpunkt för branschen. Årets Marknadsförening 2008 är Marknadsföreningen i Stockholm”.