Om oss:

Årets marknadschef

Om utmärkelsen

Marknadsföreningen i Stockholm har delat ut priset “Årets Marknadschef” årligen sedan 2005, och pristagaren brukar få stor uppmärksamhet i media. Syftet med Årets Marknadschef är att uppmärksamma det gedigna arbete som görs på marknadsavdelningar runt om i landet, lyfta fram goda exempel och sprida kunskap om effektiva arbetssätt och gott ledarskap.

2015 stod Catarina Falkenhav, ABBA the Museum, på Oscarsteaterns scen under Tendensdagen och mottog priset som Årets Marknadschef.

Kriterier

Utmärkelsen Årets Marknadschef baseras på fem kriterier:

Jury 2015

Aje Stenbeck, affärsområdeschef Inhouse
Francesca O’Brien Apelgren, juryns ordförande, vd Sveriges Marknadsförbund
Désirée Maurd, grundare Juno PR
Jonas Dahlquist, vd Starcom
Lina Söderqvist, marknadschef Åhléns och Årets Marknadschef 2014
Eva-Li Gonner, affärsområdeschef DN
Anna Sjöberg, vd Det
Fredrik Svedjetun, chefredaktör Dagens Media

Urval tidigare vinnare

2015, Catarina Falkenhav, ABBA the Museum
2014, Lina Söderqvist, Björn Borg
2013, Claes Dahlén, Mr Green
2012, Lars-Johan Strand, Stadium
2011: Mariette Kristenson, Pressbyrån och Lena Strand, Folksam.
2010: Karl-Oskar Tjernström, Samsung Electronics
2009: Elenore Wolgers, Folkoperan
2008: Anders Forssten, Max
2007: Jonas Tränk, Wasabröd
2006: Anna Stinger, Tele2

 

Catarina Falkenhav
2015 stod Catarina Falkenhav, ABBA the Museum, på Oscarsteaterns scen och mottog priset som Årets Marknadschef. Priset delades ut av Francesca O’Brien Apelgren, vd för Sveriges Marknadsförbund och Lina Söderqvist, Årets Marknadschef 2014.

Video

Se prisutdelningen för Årets Marknadschef 2014.