Nätverk:

Business to Business – B2B

Nästa träff: 21 november: Trender som förändrar B2B

Erfarenhetsnätverket B2B passar dig som jobbar med marknadsföring och kommunikation riktad mot företag.

Målet med nätverket är ett gemensamt lärande och erfarenhetsbyte i syfte att öka vår kompetens om hur företag bäst marknadsför och säljer till andra företag. Kontakta gärna oss om du har ett ämne som du vill belysa och tror kan vara av intresse för övriga i nätverket. Varmt välkommen till B2B-nätverket och väl mött!

Ledare:

 

Sara Hernström

Sara Hernström, Marketing Communication Specialist på Siemens. Har bred erfarenhet av marknadsföring och kommunikation inom B2B och har sedan 2009 arbetat i olika roller på Siemens kommunikationsavdelning, både som övergripande ansvarig för kommunikation inom energisektorn och som marknadsspecialist. Ser fram emot många spännande diskussioner på nätverksträffarna som kan väcka nya tankar om hur vi kan utveckla kommunikationen inom B2B.

Kontakt: sara.hernstrom@siemens.com, 070-728 14 66

Caroline Rudbeck

Caroline Rudbeck, är sedan 2012 Head of Group Communication och medlem av koncernledningen för Dustin som är en av Nordens ledande återförsäljare av IT-produkter med tillhörande tjänster till B2B och B2C. Drygt 90 procent av Dustins intäkter (7,9 miljarder sek) kommer från B2B. Carolines team om 25 personer ansvara för B2B marketing operation, CRM & Customer Insight, PR & Internkommunikation, CSR och Varumärkeshantering. 2007-2011 jobbade Caroline som Varumärkeschef B2B på Tele2.

Kontakt: caroline.rudbeck(@)dustin.se, 070-250 52 73

 

Ansvarig från Marknadsföreningen: Sandra Sarén, sandra(@)mis.se

Socialt

linkedInMiS nätverk har ett forum på LinkedIn

Passa på att diskutera aktuella ämnen även mellan träffarna.
Använd gärna hashtaggen #mis_sthlm på Twitter och Instagram för att andra ska kunna följa dina inlägg.

 

Tidigare teman