20 februari 2018  ·  Möt medlem

Möt medlem: Nina Lindkvist

Video i centrum när Monier pratar tak

–Möt Marknadskommunikatör Nina Lindkvist

Nina_LindkvistVideo är det självklara valet för Nina Lindkvist, Marknadskommunikatör på Monier, när det kommer till digital marknadsföring. I mars deltar hon dessutom på vår kurs ”Lär dig filma med mobilen”, för att lära sig skapa eget videomaterial med enkla medel.

Vad kan du berätta om Monier?

–Vi på Monier tycker att alla ska ha rätt till ett snyggt och tryggt tak. Till exempel byter villaägare oftast tak bara en gång under sin livstid. Därför är det jätteviktigt att det blir rätt gjort, det finns liksom inga genvägar till ett tätt tak. Kanske har du hört talas om Vittinge taktegel eller Jönåkerpannan? De är några exempel på våra takprodukter. Vi är Europas ledande tillverkare av taklösningar för lutande tak. Samtidigt är vi väldigt lokala med svensk tillverkning.

Vad tycker du utmärker er som företag?

–Vi kan tak, på riktigt. Sedan i fjol ingår vi i samma koncern (BMI Group som består av företagen Braas, Monier och Icopal) som ett annat stort takföretag, Icopal, som är specialister på låglutande tak. Nu kan vi verkligen erbjuda våra kunder rätt taklösning, oavsett tekniska krav. Bakom varje lösning finns ”riktiga människor”, det är jätteviktigt för oss att lyssna på kunderna och deras behov.

Hur har era marknadsinsatser förändrats/utvecklats under de senaste åren?

–Det är digitalt som gäller. Vi har under de senaste åren satsat på instruktionsfilmer för våra proffskunder och i fjol gjorde vi en satsning med animerade filmer där privata husägare är den främsta målgruppen. I år kommer vi dessutom att göra vår största PR-satsning någonsin.

Vilken utveckling just nu följer du med störst intresse?

–Hur videoformatet i kommunikationskanaler tar plats mer och mer. Det ger fantastiska möjligheter att sticka ut och bli ihågkommen.

Varför är du medlem i MiS?

–MiS har ett brett utbud av seminarier och träffar som är lätt tillgängliga. Efter att man nu hängt med ett tag, börjar man känna en hel del folk vilket är jätteroligt.

Vad har du gått på för event med oss den senaste tiden?

–Ett seminarium försöker jag klämma in då och då. Nyttigt att hämta inspiration från andra branscher och som sist på Content Marketing-seminariet bli påmind om det (egentligen) självklara att inte fastna i kärnverksamheten utan hitta det där kompletterande innehållet som kan vara hur intressant som helst.

Nu ser jag fram emot kursen ”Lär dig filma med mobilen” i mars, där jag ska vara med.