Kurser:

Kursvillkor och priser

Marknadsföreningen i Stockholm erbjuder kvalitativ och kostnadseffektiv kompetensutveckling. Vi har ett varierat utbud av kurser och företagsanpassade utbildningar inom marknadsföring och kommunikation.

Aktuella kurser

Våra kurser hjälper dig att hålla dig ständigt uppdaterad inför kommande utmaningar i ditt dagliga arbete. Tyngdpunkten i kurserna ligger på praktiskt applicerbar kunskap som som direkt kan kopplas till dina pågående projekt.

Vi har aktivt valt att fokusera på halvdagskurser för att göra det lättare för dig att att kombinera kursdeltagandet med ditt arbete. Vi erbjuder även kurser bestående av två sammanhängande halvdagskurser utifrån samma grundtanke men även ibland heldagar. Som medlem går du självfallet alltid våra kurser till rabatterat medlemspris.

Läs om våra kurser och boka

Företagsanpassade utbildningar

Med era unika förutsättningar som utgångspunkt skapar vi skräddarsydda utbildningar som blir unika för ert företag. Resultatet blir en kostnadseffektiv och anpassad utbildning där medarbetarna sedan kan applicera kunskapen direkt i sin vardag.

Utbildningarna består av en mix mellan teori, högaktuella praktikfall och övningar. Genom vårt breda kontaktnät erbjuder vi ett brett urval av kompetenta utbildningsledare med lång erfarenhet från näringslivet.

Bland våra referenser finner du utlåtande från välkända organisationer såsom Teracom, ISS Facility Servicers, Nordea, Volkswagen, Svenska Spel, Posten med flera.

Kontakta Helen Crowe Blomgren, helen@mis.se för mer information.

Saknar du någon kurs i vårt utbud?

Skicka då gärna ditt förslag till info@mis.se så hör vi av oss.

Anmälan

Anmälan betraktas som bindande när den kommit till föreningens kansli. Anmälan finns intill respektive kursbeskrivning. Du kan också anmäla dig genom att ringa, e-posta eller skicka brev.

Efter anmälan bekräftas din beställning via e-post. Då får du också reda på tid, plats och andra praktiska detaljer. Faktura skickas till dig via e-post.

Ersättare

Vid förhinder för anmäld deltagare kan någon annan person från beställande företag utnyttja platsen. Vänligen meddela Marknadsföreningen vem som kommer i ditt ställe.

Måltider som ingår

Halvdag: frukostsmörgås eller dyl.
Heldag: frukostsmörgås eller dyl, lunch
Tvådagarsutbildning: samma som för heldag båda dagarna
Kväll: fralla/frukt eller dyl.

Priser

Alla kurser och seminarier är öppna för såväl medlemmar som gäster. Föreningens medlemmar har rabatterade priser. Medlem prioriteras i de fall väntelistor uppstår. Priset för respektive kurs framgår i samband med kursbeskrivningen på Marknadsföreningens webbplats.

Fotografering och filmning

Marknadsföreningen i Stockholm reserverar sig rätten att fotografera och filma under sina event och publicera i sina olika kanaler. Dock är våra medlemmars integritet viktigt för oss och om du som deltagare inte är bekväm med att fotograferas eller synas i våra kanaler går det bra att säga till en av våra representanter på plats. Din önskan kommer att respekteras.

Övrigt

Marknadsföreningen reserverar sig för eventuella ändringar som måste göras sedan utbildningen publicerats, såsom ändring av datum eller viss justering av innehåll. I den mån någon ändring påverkar kursens innehåll eller utformning kommer alla deltagare att underrättas.

 

Kommentarer från tidigare deltagare

marielannebrink

”Kursen har givit mig inspiration och fått mig att vilja förkovra mig mer inom mitt marknadsområde. Har fått bra verktyg med mig för att kunna ta fram en effektiv och levande marknadsplan”

Marie Lannebrink, produktchef, Semper AB, gick kursen ”Så skapar du en effektiv marknadsplan”.

katarinabarter

”Mycket bra innehåll och berikande kurs. Jag fick med mig ännu större nyfikenhet inför ämnet och bra verktyg som jag bland annat kan använda på de events vi ordnar”

Katarina Barter, verksamhetschef, Väsby Promotion, gick kursen ”Så gör du intryck och lämnar avtryck med din presentation”.

maxwallenberg

”Kursen ’Strategisk projektledning’ var en kort och inspirerande kurs som gav både insikter och konkreta verktyg. Rekommenderas!”

Max Wallenberg, kommunikatör och projektledare på Försäkringskassan, gick kursen ”Strategisk projektledning”

karinL

”Inspirerande kurs! Alla frågor var verkligen ok att ställa, såväl lågt som högt!”

Karin Lundmark, kommunikationsansvarig OFR, gick kursen ”Intensivstart i sociala medier för yrkesvana”

fridaandersson

”För mig var det här ett bra startskott för att lära mig mer; jag har fått veta hur trenderna ser ut och var jag kan söka information om olika målgruppers närvaro och beteenden i olika sociala medier. Den största insikten jag fick var nog hur mycket resurser som krävs för att bygga och upprätthålla relationer i de olika kanalerna. Alltså, hur starkt vi bör rekommendera våra kunder att ta fram en strategi som de kan arbeta kontinuerligt med, och jobba hängivet efter den.”

Frida Andersson, Copywriter på Bilbo & Co och ägare av inredningsbutiken Nåt Bra gick kursen ”Skriv effektivt för sociala medier”

astridL113

”Content Marketing är verkligen i ropet just nu. Även om innehåll alltid varit en del av vår kommunikation så är det ännu viktigare nu än tidigare. Konsumenterna har tröttnat på reklam och det är dags att ge något tillbaka. För att vidga mina vyer inom området och få konkreta tips om hur vi kan jobba gick jag den här kursen som gav mig en bra grund att stå på för att sedan kunna skapa en content marketing strategi och genomförandeplan.”

Astrid Lundquist, Marknadsansvarig Privat, If Skadeförsäkring, gick kursen ”Content Marketing”

danielOgalde113

“Kursen Strategisk varumärkesnärvaro i sociala medier ger en bra genomgång av hur man ska tänka kring sitt engagemang i sociala medier, även om man arbetat med det ett längre tid. En väl underbyggd kurs där man kan låta sig inspireras och även diskutera kring både generella och specifika frågeställningar. Lärorikt och intressant”.

Daniel Ogalde, PR-ansvarig, Berns, gick kursen ”Strategisk varumärkesnärvaro i sociala medier”

mariaGrundiz113

”Som marknadsförare är det viktigt att ha kännedom om de regler och koder som finns gällande reklam. Kursen sammanfattade det man måste veta på ett professionellt och tydligt sätt. Vi har ett ansvar att uttrycka oss korrekt till konsumenter, för att få deras förtroende och kursen gav mig de viktigaste riktlinjerna.”

Maria Grunditz, Marknadschef, Kerstin Florian, gick kursen “Praktisk Reklamjuridik”.

larslindberg113

”Kursen gav mig massor av konkreta tips på hur jag ska skriva en bättre marknadsplan som styr arbetet på Marknadsavdelningen. Bra mix av teori och praktik. Plus även till kursledaren som med bred erfarenhet och stort engagemang lyckades inspirera och engagera gruppen under hela kursen.”

Lars Lindberg, marknadschef Netigate, gick kursen ”Skapa en kraftfull marknadsplan”.

maritawengelin

”Jag är ny medlem i MiS, men har redan upptäckt fördelarna. kursen jag gick på var proffsigt genomförd, hade ett väl anpassat innehåll och en puls som gav mersmak!  Det kändes som jag verkligen fick valuta för tid och pengar.”

Marita Wengelin, marknadskommunikatör på Q-steps gick kursen ”WordPress för marknadsförare”.

emmalindberg

”Kursen gav mig en aha-upplevelse när det gäller att få inspiration till hur vi bäst kommunicerar med våra kunder. Bra att ha med sig i det dagliga arbetet.”

Emma Lindberg, corporate communications officer, Stockholms stads bostadsförmedling gick kursen ”Content Marketing”

 

”Jag gick kursen för att jag ville få övergripande kunskap om användandet av sociala medier i Sverige idag – var står vi och varför? – och ville få konkreta verktyg och tips för min fortsatta närvaro i sociala medier både professionellt och privat.”

Maria Ruthström gick kursen ”Skriv effektivt för sociala medier