Laddar evenemang

« Alla evenemang

Nätverket MiS Marknadscheferna: DISC i praktiken

4 okt kl 08:30 - 10:00

Snacka smartare och uppnå mer – DISC i praktiken

 

På nästa nätverksträff med Marknadscheferna får du konkreta verktyg för att kommunicera mer effektivt. Och så kör vi Masterminding som vanligt!

DISCSom marknadschef har du ett team som du vill ska känna trygghet, engagemang och prestera till max. Du har en ledningsgrupp som du vill ska fatta rätt beslut, och ett antal mellanchefer som du är beroende av för kunna leverera affärsnytta. Din förmåga att kommunicera med dina kollegor avgör delvis hur väl du lyckas med ditt uppdrag.

Men du har säkert märkt att vissa personer är lättare att samarbeta med än andra? Att några alltid ifrågasätter? Och några alltid undrar när det är klart? Det beror på att de har olika beteendestilar.

Enligt DISC-modellen finns det fyra beteendestilar, och vi har alla olika kombinationer av dessa stilar. Varje stil karaktäriseras av en färg. Röd är dominant, Gul är inspirerande, Grön är stödjande, Blå är strukturerade.

När du vet vad personer med olika beteendestilarna gärna vill höra kan du snacka smartare. Du kan då anpassa ditt budskap beroende på vem du pratar med. Resultatet blir att andra lyssnar mer på vad du säger, du undviker frustration och fler blir engagerade.

Nätverksledaren Louise Borglund är certifierad att göra DISC-analyser. Hon berättar:

  • Vad som kännetecknar de fyra olika beteendestilarna
  • Hur du kommunicerar smartast med varje beteendestil
  • Så skapar du mer kraftfulla team med hjälp av DISC-analysen

Alla som kommer får möjlighet att göra en individuell DISC-analys till reducerad kostnad efter nätverksträffen.
Efter föreläsningen kör vi MasterMinding som vanligt!

Välkommen till en nätverksträff där du lär dig snacka smartare.

 

När: Onsdag 4 oktober, kl 08.30-10.00
Var: Poolia, Kungsgatan 57

 

Du läser mer om DISC-analyser här!

Kort om DISC:
DISC är en beteendeanalys som hjälper dig förstå varför människor beter sig som de gör. Den grundar sig på
William Moulton Marstons forskning från 1930-talet och hör till ett av de mest grundligt utvärderade och mest använda instrumenten.

Analysen används idag för att förbättra kommunikationsförmågor, förbättra arbetsklimat och engagemang, utveckling av ledare och team, lösa konflikter och samarbetssvårigheter och rekrytera rätt medarbetare.

 

Avbokning senast 24h innan till info@mis.se. No show-avgift (349 kr ex moms) utgår vid sen avbokning eller utebliven närvaro.

Detaljer

Datum:
4 okt
Tid:
08:30 - 10:00
Evenemangskategori:

Arrangör

Marknadsföreningen i Stockholm (MiS)
E-post:
Webbplats:
www.mis.se

Plats

Poolia
Kungsgatan 57a, Stockholm, 11122 Sverige
+ Google Map