Laddar evenemang

« Alla evenemang

Nätverket Kundinsikt – Evidensbaserad positionering

22 nov kl 08:00 - 09:30

Så kan du arbeta med evidensbaserad positionering för att ta en lönsam position på marknaden

 

Dan LandinHårdare konkurrens från allt fler håll. Digitalisering som skapar nya affärsmodeller och knäcker gamla. Konsumenter och köpare som är krävande och pålästa. Och allt upplevs gå snabbare än någonsin.

En avgörande nyckel till att bli framgångsrik i en digitaliserad hyperkonkurrens är inte bara att ryckas med, utan att också bli mer noggrann med att ta en lönsam position på marknaden. Som driver företagets basförsäljning genom att få potentiella och befintliga kunder att faktiskt vilja välja och betala för det man säljer – inte bara råkar göra det för att de snubblar över ett sökresultat eller får ett priserbjudande de inte kan motstå.

Marknadsavdelningen, som ofta får ansvar för positioneringsfrågan, har samtidigt en svårare uppgift än någonsin – med fler fysiska och digitala kanaler än tidigare som måste hanteras, ofta internt spretighet och en VD och ledning som ställer högre krav på mätbar effekt i alla processer.

Niklas BondessonSå vad gör man?

 

När: Onsdag 22 november, kl 08.00-09.30
Var: Evidence Strategy, Kungsgatan 5, vån 4

 

Evidence Strategy är specialister på lönsam positionering och grundades av Dan Landin tillsammans med Niklas Bondesson som är doktor och aktiv forskare vid Stockholms Universitet.

Nätverksträffen hos Evidence Strategy kommer att handla om hur du kan jobba evidensbaserat och använda insikter från forskningen för att göra positioneringsarbetet framgångsrikt. Dels för att analytiskt identifiera en lönsam position på marknaden och de kontaktytor som är viktigast att arbeta för att ta positionen. Dels för att få med sig alla avdelningar internt, skapa stark förändringsvilja och implementera positioneringsstrategin i hela organisationen så att den översätts till konkreta beteenden i vardagen. Allt med praktiska exempel från några av Evidence uppdragsgivare, som iZettle, Scandic, Tele2 och Com Hem.

 

OBS! Den här nätverksträffen drar igång med föreläsning/workshop direkt klockan 8.00. Det kommer att serveras frukost under föredraget.

Avbokning senast 24h innan till info@mis.se. No show-avgift (349 kr ex moms) utgår vid sen avbokning eller utebliven närvaro.

Detaljer

Datum:
22 nov
Tid:
08:00 - 09:30
Evenemangskategori:

Arrangör

Marknadsföreningen i Stockholm (MiS)
E-post:
Webbplats:
www.mis.se

Plats

Evidence
Kungsgatan 5, Stockholm, 111 43 Sverige
+ Google Map