Laddar evenemang

« Alla evenemang

Nätverket Kundinsikt: Datadriven marknadsföring & kundinsikt

20 mar kl 08:00 - 09:30

Datadriven marknadsföring & kundinsikt

ordmoln

I och med ny teknik ställs nya krav på arbetssätt och organisation. Vi kommer berätta varför du ska jobba datadrivet, men viktigast: hur du ska agera rätt med all din data. Stefan Lavén, VD, och Philip Nordfeldt, marknads- och försäljningschef på Data Talks, berättar mer.

Avstampet för den här nätverksträffen utgår från hur du drar nytta av den data som dina kunder genererar i de kanalerna där de befinner sig:

  • Vilken data är intressant?
  • Hur samlar du in din data?
  • Vad och hur analyserar du?
  • Vad innebär det att agera på informationen och hur gör man det?

Vi presenterar och diskuterar tydliga steg hur du blir datadriven i din marknadsföring. Efter seminariet kommer du att ha en förståelse för varför du ska arbeta datadrivet och hur du ska göra det.

 

När: Tisdag 20 mars, kl 08:00-09.30*
Var: Data Talks/Lincube, Kungsbroplan 3

 

Data Talks, ett av Lincubes varumärken, brinner för att visa att marknadsföring och försäljning kan göras lite annorlunda och mycket bättre – mer effektivt och lönsamt. Med utgångspunkten i lika delar teknik (digital teknik) och lika delar marknadsföring, ser dem att man kan nå mycket bättre resultat.

 

Avbokning senast 24h innan till info@mis.se. No show-avgift (349 kr ex moms) utgår vid sen avbokning eller utebliven närvaro.

boka

Detaljer

Datum:
20 mar
Tid:
08:00 - 09:30
Evenemangskategori:

Arrangör

Marknadsföreningen Stockholm
E-post:
Webbplats:
www.mis.se

Plats

Datatalks/Lincube
Kungsbroplan 3, Stockholm, 112 27
+ Google Map