Laddar evenemang

« Alla evenemang

Nätverket Varumärke: Stärk varumärket med semiotik

28 maj kl 17:00 - 19:00

Bi

Använd alla sinnen för att förstärka och tydliggöra varumärket – en träff som ger dig nya perspektiv!

 

Allt kommunicerar, och med den ökade digitaliseringen är kontaktytorna fler än någonsin. För att bygga ett starkare, tydligare och långsiktigt mer trovärdigt varumärke krävs insikt i vad ni kommunicerar genom alla era kontaktytor. Vilka värden signalerar ni? Vilka känslor talar ni till? Möter ni er målgrupps emotionella behov?

Missa inte detta unika tillfälle att möta Karin Sandelin, Hanna Stolpe och Thierry Mortier som är semiotiker i Sveriges (och Nordeuropas) första specialistteam inom detta område med fokus på multisensorisk kommunikation.

Vi kommer att visa en mängd exempel på hur bilder signalerar olika värden kopplat till varumärken, och en modell som hjälper er arbeta mer konsekvent och effektivt med era visuella uttryck.

Semiotik är en forskningsmetod för att förstå varför vi uppfattar saker som vi gör – hur ljus, ljud, doft och bilder påverkar hur vi uppfattar världen.

 

När: Måndag 28 maj, kl 17.00-19.00
Var: Kantar Sifo, Vasagatan 11, 1 tr

 

Vi bjuder på kaffe & te.

Varmt välkommen önskar nätverksledarna Cecilia Perlind och Olle Nyström!

 

Avbokning senast 24h innan till info@mis.se. No show-avgift (349 kr ex moms) utgår vid sen avbokning eller utebliven närvaro.

boka

Detaljer

Datum:
28 maj
Tid:
17:00 - 19:00
Evenemangskategori:

Arrangör

Marknadsföreningen Stockholm
E-post:
Webbplats:
www.mis.se

Plats

Kantar Sifo
Vasagatan 11, Stockholm, 11120 Sverige
+ Google Map