Laddar evenemang

« Alla evenemang

Nätverket Kundinsikt: Kulturskapande kommunikation med Matbyrån

22 maj kl 08:00 - 09:30

Matbyrån

Hur kan man skapa varumärken med bäring i dagens populärkultur?

 

Det ska konsumentforskaren Marcus Klasson berätta om när han gästar nästa veckas nätverksträff med Kundinsikt. I sin forskning konstaterar han att traditionell marknadsföring alltmer får ge vika för kulturskapande kommunikation.

– Mode och musik i all ära, men mat har blivit den nya statussymbolen i vårt samhälle, säger Marcus Klasson.

Marknadsförare måste alltså förstå hur konsumenter konstruerar sin identitet genom varumärkens symboliska mening för att förbli konkurrenskraftiga.

Matbyrån är kommunikationsbyrån med fokus på mat och dryck. Matbyrån strävar efter att utveckla koncept som väcker nyfikenhet. Affärsdrivande resultat är målet där insikt i hur målgrupper tänker och agerar är grunden för Matbyråns arbete.

Marcus Klasson
Foto: Jenny Leyman

 

När: Tisdag 22 maj, kl 08:00-09.30
Var: The Castle, Slottsbacken 8

 

Efter nätverksträffen erbjuds även en rundvandring på den participatoriska arbetsplatsen, eller ”co-working spacet”, The Castle, “Slottet”, Slottsbacken 8 i Gamla Stan. Lyssna på hur Slottet arbetar med kulturskapande kommunikation i deras strävan att utmana vad en arbetsplats kan vara.

Mer info om Matbyrån: www.matbyransthlm.com
Mer info om Marcus Klasson: www.marcusklasson.com
Mer info om Slottet: www.thecastle.nu

 

Avbokning senast 24h innan till info@mis.se. No show-avgift (349 kr ex moms) utgår vid sen avbokning eller utebliven närvaro.

boka

Detaljer

Datum:
22 maj
Tid:
08:00 - 09:30
Evenemangskategori:

Arrangör

Marknadsföreningen Stockholm
E-post:
Webbplats:
www.mis.se

Plats

The Castle
Slottsbacken 8, Stockholm, 111 30
+ Google Map