Laddar evenemang

« Alla evenemang

Lunchseminarium: Kreativitet som mediekanal

20 sep kl 11:30 - 13:00

Kreativitet som mediekanal – CP+B

 

Mediebruset ökar och marknaden blir allt mer fragmenterad. Det blir svårare att nå fram till konsumenterna i takt med att marknadsbudgetarna minskar. För att nå effekt ställs det höga krav på utförandet av kommunikationen och att tänka innovativt. Att ständigt utvärdera om det man gör fungerar, att ha modet att välja bort invanda mönster och våga testa nytt.

Det kan innebära att en kreativ idé leder till en produktutveckling som i sin tur utgör reklamkampanjen. Som för CP+Bs kund Carlsberg och aktiviteten The Beer Beauty där den icke traditionella, kreativa lösningen gjorde stor skillnad.

Sofia WemanKom och lyssna till CP+B och få värdefulla tips om hur kreativitet fungerar som mediekanal.

 

När: Onsdag 20 september, kl 11.30-13.00
Var: Summit Hitech Building, Sveavägen 9, plan 2 (Lokal: Steve Jobs)

 

Talare

 

Sofia Weman, Byråledare & Client Service Director, CP+B Scandinavia.

Med sina 16 år i branschen har Sofia en bred erfarenhet av att ha arbetat med stora ledande varumärken, utvecklat tjänster, byggt upp en digital avdelning på en större byrå till att i dag vara byråchef på CP+Bs kontor i Stockholm.

”För mig handlar det väldigt mycket om drivet och energin i att ständigt utvecklas, se nya möjligheter och att testa sig fram till den bästa lösningen. Man får aldrig ge sig. Det krävs kraft och mod Markus Lindsjömen framförallt handlar det om teamet och människorna.”

Sofia har även varit med och startat och drivit näthandel vid sidan av jobbet på byrån. Hon har under åren vunnit flera priser, nationella som internationella, och det som ligger henne varmast om hjärtat är den första utmärkelsen som hon tog emot i Webby Awards.

Markus Lindsjö, Executive Creative Director, CP+B Scandinavia.

Markus har under sina 20 år i reklambranschen arbetat på stora nätverksbyråer som McCann, såväl som på prisbelönta independent- byråer som The Fan Club. Han värvades till CP+B Scandinavia hösten 2013, och idag har han titeln Executive Creative Director och ansvarar därmed för byråns kreativa arbete.

Markus har priser från de flesta internationella och nationella reklamtävlingar på sitt CV och mest stolt är han för sina guldägg och lejon.

 

Enklare lunchmat ingår!

Seminariet börjar 30 minuter efter eventets utsatta tid. De första 30 minuterna ägnas åt mingel och den mat & dryck som serveras.

Avbokning sker senast 24h innan till info@mis.se. Vid sen avbokning eller utebliven närvaro utgår no show-avgift 349 kr ex moms.

Detaljer

Datum:
20 sep
Tid:
11:30 - 13:00
Evenemangskategori:

Arrangör

Marknadsföreningen i Stockholm (MiS)
E-post:
Webbplats:
www.mis.se

Plats

Summit Hitech Building
Sveavägen 9, Stockholm, 111 57 Sverige
+ Google Map