Laddar evenemang

« Alla evenemang

  • Evenemanget har varit.

Lunchseminarium: Facebooks nya algoritmer och din marknadsföring 2018

14 mar kl 11:30 - 13:00

Seminarium

Vad innebär Facebooks uppdaterade algoritm för din marknadsföring?

 

Den 11 januari offentliggjorde Mark Zuckerberg, grundare och VD för Facebook, att algoritmen för Facebooks nyhetsflöde var på väg att förändras. Uppdateringen kommer för många aktörer innebära en förändring då deras strategi för marknadsföring på Facebook behöver uppdateras och anpassas till de nya förutsättningar som ges.

Simon Beyer kommer förklara på vilka sätt företag kan anpassa sin marknadsföring för att fortsatt skapa resultat via Facebook genom att bland annat tala om:

  • Vad innebär förändringarna algoritmen?
  • Vilka aktörer påverkas av utvecklingen?
  • Hur bör företag utforma sina strategier för Facebook under 2018?

 

Simon BeyerNär: Onsdag 14 mars, kl 11.30 – 13.00*
Var: Ingager, Östermalmsgatan 87C, 5 tr.

 

Simon Beyer är Partner och Chief Strategy Officer på Ingager, som hjälper företag att skapa konkreta resultat från Facebook och Instagram. Under de senaste nio åren har Simon arbetat inom en rad företag med fokus på digital strategi och marknadsföring. Utöver arbetet på Ingager är Simon även kursansvarig på Berghs School of Communication där han leder kursen Digital Marknadskommunikation som riktar sig mot Professionals. Tidigare har Simon arbetet på företag såsom Google, Bonnier News och Philips med marknads- och strategifrågor

 

*Enklare lunch serveras från 11:30, seminariet börjar 12:00.
Avbokning sker senast 24h innan till info@mis.se. Vid sen avbokning eller utebliven närvaro utgår no show-avgift 349 kr ex moms.

boka

Detaljer

Datum:
14 mar
Tid:
11:30 - 13:00
Evenemangskategori:

Arrangör

Marknadsföreningen Stockholm
E-post:
Webbplats:
www.mis.se

Plats

Ingager
Östermalmsgatan 87C, Stockholm, 114 59
+ Google Map