Laddar evenemang

« Alla evenemang

Kurs: Maxa kundlojaliteten i en datadriven värld

onsdag, 18 april, 2018 kl 09:00 - 12:00

Maxa kundlojaliteten i en datadriven värld

 

KundlojalitetLyckade affärer bygger på​ ​starka relationer ​– förstå dina kunder och skapa relevanta kundmöten i alla kanaler genom hela kundlivscykeln

Kursbeskrivning

 

Kundupplevelse förutspås inom kort vara ett företags viktigaste konkurrensfördel i en värld där produkter blir alltmer lika och standardiserade.

Kunderna förväntar sig snabb service, personalisering och proaktivitet både privat och i sin yrkesroll; ett Human​ ​2 H​​uman-perspektiv. För att vinna kundernas förtroende krävs idag strategier som sätter kunden i centrum. CRM och lojalitetsarbetet blir viktigare än någonsin!

Utvecklingen drivs av ny teknik,​ ​​m​​arketing automation och fler kanaler som ger marknadsföraren helt nya möjligheter. One-to-one marketing är idag fullt möjligt!

Kursen riktar sig till

 

Kursen vänder sig till dig som arbetar med kundlojalitet, CRM-ansvarig, Marknadsansvarig, Customer Experience, Kundinsikt, Marketing Automation​, ​affärsutveckling​​ ​eller liknande roller.

Info

 

När: Onsdag 18 april, kl 09.00-12.00
Var: Stockholm; Mer info kommer
Kursavgift: Medlem MiS: 2795,00 kr ex moms, Gäst: 4795,00 kr ex moms

Kursen genomförs i mindre grupper för att få ut maximalt för varje deltagare.

Kursinnehåll

 

På kursen kommer du få lära dig om de fyra grundpelare du måste behärska för ett framgångsrikt CRM och lojalitetsarbete i en datadriven värld.

  • Har du​ ​definierat ​​din kundlivscykel med tydliga strategier för hur du till exempel hanterar nya kunder, utvecklar befintliga och återvinner tappade kunder?
  • Vet du vilka dina viktigaste kunder är och hur du bygger både emotionell och beteendemässig lojalitet?
  • Känner du igen dina kunder i alla kanaler för ett konsekvent bemötande?
  • Har du automatiserat delar av kommunikationen?

Du kommer få med dig insikt​er​ och inspiration kring framgångsfaktorer​ såväl som​ utmaningar​, samt​ hur du får med dig hela organisationen för att lyckas.

Om kursledaren

 

Camilla Cramner, grundare och konsult, LoyaltyFactory. Camilla har lång erfarenhet från seniora positioner på stora multinationella företag inom Kundlojalitet, Marknad, Varumärke, Customer Experience, CRM/CVM. Camilla har de senaste sex åren drivit en internationell satsning på Telia Company runt Customer Value management. Camilla driver LoyaltyFactory AB som erbjuder strategier och lösningar runt CRM/CVM och marketing automation. Camilla är även nätverksledare för MiS nätverksgrupp Relationsmarknadsföring.

Villkor

 

Anmälan är bindande. Länk till villkor finns under Kurser i huvudmenyn.

För bokning, mejla oss på: info@mis.se

Detaljer

Datum:
onsdag, 18 april, 2018
Tid:
09:00 - 12:00
Evenemangskategori:

Arrangör

Marknadsföreningen i Stockholm (MiS)
E-post:
Webbplats:
www.mis.se

Plats

Namnlös plats
Stockholm, Sverige
+ Google Map