Laddar evenemang

« Alla evenemang

  • Evenemanget har varit.

Kurs: Google Analytics – Lär dig webbanalys på 3 timmar

23 maj kl 09:00 - 12:00

Vill du veta mer om dina besökare och hur dina marknadsinsatser går? Den här kursen ger dig på tre timmar grunden du behöver för att läsa och förstå alla standardrapporter i Google Analytics. Du lär dig även anpassa Google Analytics för att matcha din specifika situation och målsättning.

Kursinnehåll

 

  • Vad gör Google Analytics automatiskt och vad måste du definiera själv?
  • Viktiga begrepp att känna till
  • Läs och förstå standardrapporterna
  • Definiera mål som är relevanta för dig och din organisation
  • Följ upp kampanjer på rätt sätt
  • Sociala medier och SEO med Google Analytics

Viktiga förberedelser

 

  • Du bör ha med dig egen dator, då ambitionen är att alla ska få möjlighet att ta fram en egen rapport i Analytics.
  • Du bör ha registrerat ett eget konto på Analytics inför kursen.
  • För att kursledarna ska kunna sätta en lämplig nivå vill de gärna ringa upp dig inför kursen, för att ta reda på dina förkunskaper och förutsättningar. Samtalet beräknas ta ca 10 minuter, är helt valfritt, och du kan avböja detta när du bokar.

 

När: Tisdag 23 maj, kl 09.00-12.00
Var: Marknadsföreningen i Stockholm, Nybrogatan 6

 

Maxwell Stanford

Kursledare

 

Maxwell Stanford är medgrundare på digitalbyrån All Rise Media, en av Sveriges bästa byråer inom datadriven marknadsföring. Han har över tio års erfarenhet av att driva lönsamma affärer på nätet med webbanalys som grund.

Maxwell och All Rise tror på varje marknadschefs rätt att äga sin egen data och att ha full kontroll över sina digitala investeringar.

 

 

Anmälan är bindande. Kursvillkor.

Detaljer

Datum:
23 maj
Tid:
09:00 - 12:00
Event Categories:
,

Arrangör

Marknadsföreningen i Stockholm (MiS)
E-post:
Webbplats:
www.mis.se

Plats

Marknadsföreningen i Stockholm
Nybrogatan 6, Stockholm, Sverige
+ Google Map