Laddar evenemang

« Alla evenemang

Kurs: Google Analytics – Lär dig grunderna i webbanalys på 3 timmar

torsdag, 8 februari, 2018 kl 09:00 - 12:00

Lär dig grunderna i webbanalys på 3 timmar

 

”Har fått många bra verktyg som jag kommer att använda framöver”
–Kursdeltagare 2017

Kursbeskrivning

 

Google AnalyticsVill du veta mer om dina besökare och hur dina marknadsinsatser går?

Den här kursen ger dig på tre timmar grunden du behöver för att läsa och förstå alla standardrapporter i Google Analytics. Du lär dig även anpassa Google Analytics för att matcha din specifika situation och målsättning.

Kursen riktar sig till

 

Dig som gärna vill veta vilka möjligheter som finns med Analytics.

 

Viktiga förberedelser

 

  • Du bör ha med dig egen dator, då ambitionen är att alla ska få möjlighet att ta fram en egen rapport i Analytics.
  • Du bör ha registrerat ett eget konto på Analytics inför kursen.

OBS: För att kursledarna ska kunna sätta en lämplig nivå vill de gärna ringa upp dig inför kursen, för att ta reda på dina förkunskaper och förutsättningar. Samtalet beräknas ta ca 10 minuter, är helt valfritt, och du kan avböja detta när du bokar.

 

Info

 

När: Torsdag 8 februari, kl 09.00-12.00
Var: Stockholm, mer info inom kort

Kursavgift:
Medlem 2795 kr ex moms
Icke medlem 4795 kr ex moms

 

Kursinnehåll

 

  • Vad gör Google Analytics automatiskt och vad måste du definiera själv?
  • Viktiga begrepp att känna till
  • Läs och förstå standardrapporterna
  • Definiera mål som är relevanta för dig och din organisation
  • Följ upp kampanjer på rätt sätt
  • Sociala medier och SEO med Google Analytics

 

Om kursledaren

 

Info kommer.

 

Villkor och bokning

 

Anmälan är bindande. Länk till villkor finns under Kurser i huvudmenyn.

För bokning, mejla oss på: info@mis.se

Detaljer

Datum:
torsdag, 8 februari, 2018
Tid:
09:00 - 12:00
Evenemangskategori:

Arrangör

Marknadsföreningen i Stockholm (MiS)
E-post:
Webbplats:
www.mis.se

Plats

Namnlös plats
Stockholm, Sverige
+ Google Map