Laddar evenemang

« Alla evenemang

Kurs: CRM och kundlojalitet på nya villkor i en datadriven värld

25 okt kl 09:00 - 12:00

CRM och kundlojalitet på nya villkor i en datadriven värld

– fyra grundpelare för mer relevanta kundinteraktioner i alla kanaler

 

CRM och kundarbetet får en allt viktigare roll i de flesta företag då kundupplevelse och kundlojalitet ofta följs upp på högsta nivå och idag ses som centrala konkurrensfaktorer. Man talar om “kundbesatthet”. Samtidigt går vi mot en mer datadriven värld där ny teknik, marketing automation, omnikanal driver på utvecklingen och ger marknadsföraren helt nya möjligheter, men svårighetsgraden ökar också. One-to-one marketing är fullt möjligt idag och kunderna efterfrågar ökad personalisering!

På kursen kommer du få lära dig om de fyra grundpelare du måste behärska för ett framgångsrikt CRM och lojalitetsarbete i en datadriven värld.

–Har du tydliga strategier för hur du till exempel hanterar nya kunder, utvecklar befintliga och återvinner tappade kunder?
–Känner du igen dina kunder i alla kanaler för ett konsekvent bemötande?
–Har du automatiserat delar av kommunikationen?

Du kommer få med dig insikt och inspiration kring framgångsfaktorer och utmaningar och hur du får med dig hela organisationen för att lyckas.

Kursen vänder sig till dig som arbetar med kundlojalitet, CRM-ansvarig, marknadsansvarig, Customer Experience, kundinsikt, eller liknande roller.

CRM

 

När: Onsdag 25 oktober, kl 09.00-12.00
Var: Marknadsföreningen i Stockholm, Nybrogatan Business Center, Nybrogatan 6

 

Kursinnehåll

  • Big data & Big love – trender och nyheter inom datadriven marknadsföring
  • Definitioner och nya begrepp inom CRM och arbetet med Kundrelationer
  • Vilka delar krävs för ett lyckat CRM-arbete? De fyra pelarna
  • Kundportföljen och kundsegmentering
  • Omnikanal – marketing automation outbound och inbound
  • Kundlivscykeln och automatiserad kundkommunikation
  • Maxa värdet på kundbasen – från CRM till CVM och Next best action marketing!
  • Best practice och konkreta exempel
  • Utmaningar och framgångsfaktorer

Kursledare

 

Camilla Cramner, grundare och konsult, LoyaltyFactory. Camilla har lång erfarenhet från seniora positioner på stora multinationella företag inom Kundlojalitet, Marknad, Varumärke, Customer Experience, CRM/CVM. Camilla har de senaste sex åren drivit en internationell satsning på Telia Company runt Customer Value management. Camilla driver LoyaltyFactory AB som erbjuder strategier och lösningar runt CRM/CVM och marketing automation. Camilla är även nätverksledare för MIS nätverk för Relationsmarknadsföring.

 

Anmälan är bindande. Länk till villkor finns under Kurser i huvudmenyn.

Detaljer

Datum:
25 okt
Tid:
09:00 - 12:00
Evenemangskategori:

Arrangör

Marknadsföreningen i Stockholm (MiS)
E-post:
Webbplats:
www.mis.se

Plats

Marknadsföreningen i Stockholm
Nybrogatan 6, Stockholm, Sverige
+ Google Map