Laddar evenemang

« Alla evenemang

Kurs: Content Marketing

tisdag, 24 april, 2018 kl 09:00 - 12:00

Kurs

Content Marketing – 24 & 26 april

 

Kursbeskrivning

 

Det finns mycket i dag som utmanar oss som jobbar med marknadsföring och kommunikation. I den pågående digitala utvecklingen är inte längre kanalerna eller tekniken de stora hindren. Utmaningen ligger i att vara relevant i kontakten med sin målgrupp och att kunna bibehålla dialogen samt stärka den. Här har content marketing fått en stor betydelse för de flesta företag idag.

Men vad är nyckeln till att kunna få sitt eget personliga tilltal i sin content marketing-satsning? Och hur får man målgruppen att ta del av det? Vad behövs för att kunna sätta igång sitt arbete i form av kompetenser och arbetsmodeller? Hur ska man kunna mäta och följa upp effekten?

Under dessa två halvdagar får du strategiska riktlinjer samt taktiskt ramverk för att kunna jobba vidare med content marketing.

 

Kursen riktar sig till

 

Kursen är lämplig för dig som arbetar med marknadsföring, kommunikation, försäljning och information på företag eller organisation, samt för dig som arbetar med reklam, PR och/eller content marketing.

 

Info

 

När: 24 & 26 april, kl 09.00-12.00
Var: Stockholm, mer info inom kort
Kursavgift:
Medlem 4995 kr ex moms
Icke medlem 7495 kr ex moms

Kursen genomförs i mindre grupper.

 

Kursinnehåll

 

Tillfälle 1 – Strategisk inriktning

  • Introduktion content marketing
  • Contentstrategi – koppling till företagets varumärke, mål och strategier
  • Personas och kundresa
  • Kanalstrategi och mediadygn

Tillfälle 2 – Taktiskt ramverk

  • Budskapsmodell och samordning med övrig kommunikation
  • Organisation och kompetenser för content marketing
  • Arbetsmodeller, planering, publicering och distribution
  • Mätning och uppföljning

Mellan de två tillfällena kommer du att få en uppgift som med fördel kan appliceras på ditt egna företag.

 

Om kursledaren

 

Maria WestmanMaria Westman jobbar som kommunikationsrådgivare inom Content Marketing & Management. Med över 20 års erfarenhet inom media, kommunikation och content marketing och management, har Maria för flera företag utvecklat bland annat koncept, strategier och arbetsprocesser kopplade till dessa.

Idag fördelar Maria sin tid mellan att jobba som Strategic Director på Chimney samt att föreläsa och utbilda inom området, bland annat på IHM Business School. Maria är ordförande i Swedish Content Agencies, branschorganisationen i Sverige för de företag som jobbar med content marketing.

Kontakt: maria.westman(@)chimneygroup.com

 

Villkor och bokning

 

Anmälan är bindande. Länk till villkor finns under Kurser i huvudmenyn.

För bokning, mejla oss på: info@mis.se

Detaljer

Datum:
tisdag, 24 april, 2018
Tid:
09:00 - 12:00
Evenemangskategori:

Arrangör

Marknadsföreningen i Stockholm (MiS)
E-post:
Webbplats:
www.mis.se

Plats

Namnlös plats
Stockholm, Sverige
+ Google Map