Laddar evenemang

« Alla evenemang

Kurs: Affärsdrivande marknadsföringsstrategi med LinkedIn

31 maj kl 08:30 - 16:00

Kurs

 

Affärsdrivande marknadsföringsstrategi med LinkedIn

 

Kursbeskrivning

 

Med en genomtänkt närvaro på LinkedIn kan ni nå nya kunder genom att rikta marknadsföringen mot er ideala målgrupp samt driva leads och försäljning. Det är även en möjlighet att synliggöra företaget som en attraktiv arbetsgivare.

Under kursen får du tips och verktyg för att använda LinkedIn som en plattform för att bygga företagets varumärke, skapa varumärkesambassadörer bland chefer och medarbetare och generera leads och nya affärer. Marknadsföreningen Stockholm gör nu en uppföljning av den populära halvdagskursen i LinkedIn och utökar till en heldag.

Kursen riktar sig till

 

Kursen riktar sig till dig som vill använda LinkedIn mer i företagets marknadsföring, kommunikation och försäljning. Marknadsförare, kommunikatörer, konsulter, ansvariga för sociala medier, affärsutveckling och Key Account Managers.

Målet med kursen

 

Att samtliga deltagare ska få starka redskap som bidrar till en ökad framgång i det kommunikativa arbetet i användandet av LinkedIn.

 

LinkedInInfo

 

När: 31 maj. Registrering 8.30. Dagen avslutas kl. 16
Var: Marknadsföreningen Stockholm, Waterfront Building, Klarabergsviadukten 63. Anmäl dig i receptionen på plan 1, vi tar sedan emot på våning 2 United Spaces.

Kursavgift:
Medlem Marknadsföreningen Stockholm: 5295 kr ex. moms
Icke medlem: 7795 kr ex. moms

Boken ”Stick ut på LinkedIn – så blir du framgångsrik” samt lunch & fika ingår i kursavgiften.
Kursen genomförs i mindre grupper.

Frågor: info(@)mis.se

 

Kursinnehåll

 

Under kursdagen går vi igenom de flesta funktionerna på LinkedIn och hur du kan använda dem både strategiskt och praktiskt.  Första delen av kursdagen fokuserar på hur du kan utöka både profilen och företagssidan, medan vi efter lunch fokuserar på innehåll som skapar leads och följare.

 

Förmiddagen

  • Positionera företaget som ledande auktoritet i branschen
  • Bygg och synliggör företagets varumärke på rätt sätt
  • Skapa varumärkesambassadörer bland medarbetare och chefer
  • Skräddarsy och optimera din egen och företagets profil
  • Genomgång av de 7 viktigaste framgångsstrategierna för att lyckas på LinkedIn
  • De 12 viktigaste delarna i en LinkedIn-profil och vilka delar ni kan skräddarsy för att kommunicera företagets varumärke.

Eftermiddagen

  • Bygg och utveckla en företagssida som får många följare.
  • Lyft fram er karriärsida på rätt sätt.
  • Lär dig att skapa, distribuera och optimera ett intressant Content för att bygga en pipeline av potentiella kunder och medarbetare.
  • Gör egna uppdateringar, gilla och dela material på rätt sätt
  • Grupper: Starta en egen grupp och använd grupper för att profilera företaget
  • Annonsera via LinkedIn
  • Social selling – så skapar man en pipeline med nya leads
  • Ta fram statistik

 

Om kursledaren

 

Charlotte Hågård är en av Sveriges ledande experter inom LinkedIn. Hon är entreprenör, chefsutvecklare, föreläsare, specialist på personligt varumärke och är författare till 8 böcker, den senaste är ”Stick ut på LinkedIn – så blir du framgångsrik”.

Boken ingår i kurspriset.

VIDEO – Charlotte delar med sig av sina bästa tips för LinkedIn:

LinkedIn

Villkor och bokning

 

Anmälan är bindande. Länk till villkor finns under Om oss i huvudmenyn.

boka

 

 

Detaljer

Datum:
31 maj
Tid:
08:30 - 16:00
Evenemangskategori:

Arrangör

Marknadsföreningen Stockholm
E-post:
Webbplats:
www.mis.se

Plats

Marknadsföreningen Stockholm
Klarabergsviadukten 63, Stockholm, 111 64 Sverige
+ Google Map
Webbplats:
mis.se