Laddar evenemang

« Alla evenemang

Frukostseminarium: Vi är vad vi köper

20 sep kl 08:00 - 09:30

Seminarium

 

 Att vara ett konsumentdrivet företag

–Med Katarina Graffman och Jacob Östberg

 

Under detta frukostseminarium diskuterar vi hur företag kan hitta sätt att vara fortsatt relevanta i en föränderlig konsumtionskultur.

Enbart genom att förstå konsumtionskulturen och den sociala roll som konsumtion spelar för människor kan företag definiera sitt existensberättigande. Hur ska företag till exempel tänka för att omforma sitt marknadserbjudande för att passa en konsumtionskultur som i rask takt går från att vara fokuserad på ägande och ackumulerande av prylar till att istället fokusera på tillgänglighet, där ägandet snarare ses som en börda?

Det här är ett seminarium för företaget som vill sätta människan i centrum.

 

När: Torsdag 20 september kl. 08:00-09:30*
Var: Boulebar Tryckeriet, Liljeholmsvägen 14 (Stockholm)

 

ÖstbergKatarina Graffman är doktor i kulturantropologi och en erfaren konsumentantropolog. Hon har under två decennier hjälpt företag att förstå konsumtionskulturen.

Jacob Östberg är professor i reklam & pr på Stockholms universitet och forskar om konsumtionskultur. Han intresserar sig för hur mening skapas i gränslandet mellan marknadsförings-aktiviteter, media, populärkultur och konsumenternas dagliga liv.

Tillsammans har Katarina och Jacob nyligen utkommit med boken Vi är vad vi köper. Läs mer på www.viarvadvikoper.se

 

*Enklare frukost serveras från 08:00, seminariet börjar 08:30.

Avbokning sker senast 24h innan till info@mis.se. Vid sen avbokning eller utebliven närvaro utgår no show-avgift 349 kr ex moms.

boka

Detaljer

Datum:
20 sep
Tid:
08:00 - 09:30
Evenemangskategori:

Arrangör

Marknadsföreningen Stockholm
E-post:
Webbplats:
www.mis.se

Plats

Boulebar Tryckeriet
Liljeholmsvägen 14, Stockholm, 117 61 Sverige
+ Google Map