2 januari 2018  ·  Årets Marknadschef

De första finalisterna klara!

Finalister

Pressmeddelande 2018-01-02
Marknadsföreningen i Stockholm

Finalisterna klara för Årets Framtidslöfte och Årets Disruptör

Efter ett intensivt juryarbete i december står det nu klart vilka som kan vinna Marknadsföreningen i Stockholms utmärkelser Årets Framtidslöfte 2017 respektive Årets Disruptör 2017. Marknadsföreningen har delat ut utmärkelsen Årets Marknadschef sedan 2006 och tillför nu i år dessa två nya kategorier samt Årets Varumärkesresa till tävlingen som ett led i föreningens förnyelsearbete.

Finalister i Årets Framtidslöfte 2017

Linnéa Claeson, OPINIONSBILDARE
Jacob Rudbäck, YEPSTR
Malin Cronqvist, HELP TO HELP
Alexander Pärleros, FRAMGÅNGSPODDEN

Finalisterna i Årets Framtidslöfte är en kraftfull samling av talanger som genom uppmärksammade prestationer visar på både starkt driv såväl som kreativt genomförande inom marknad och/eller kommunikation, berättar Marie Sommar, VD Marknadsföreningen i Stockholm.

Finalister i Årets Disruptör 2017

Kry
Karma
Naava
FundedByMe

Uppdraget att välja ut Årets Disruptör har varit riktigt spännande. Det är många fantastiska bolag som nominerats och det har varit en ära att få sitta i juryn och arbeta med att identifiera de allra bästa, säger Johannes Cullberg, Grundare, VD Paradiset och jurymedlem Årets Disruptör.

Utmärkelserna delas ut av Marknadsföreningen i Stockholm. Vinnarna utses på en inspirationseftermiddag den 25:e januari på Fotografiska, inkl Keynotes (Chad Latz, Cohn & Wolfe NY, och Lisa Ekström, Kamoja), panelsamtal om framtidens marknadsorganisation och kompetenser, de bästa tipsen från vinnarna och mingel! Dagens Media är på plats för moderering och intervjuer som mediapartner.

Mer information och biljetter här.

Kriterierna för Årets Framtidslöfte:

Årets Framtidslöfte delas ut till en talang inom marknad och/eller kommunikation med förmåga att kombinera analys med kreativitet för att skapa aktiviteter som påverkar och ger effekt.
  • Högst 35 år
  • Gjort en oväntad och uppmärksammad prestation inom marknad och/eller kommunikation
  • Visat starkt driv och handlingskraft
  • Är en god förebild och vill göra skillnad

Kriterierna för Årets Disruptör:

Årets Disruptör har en affärsidé som genom en enkel och prisvärd produkt/tjänst rör om i en traditionell marknad och därmed utmanar etablerade aktörer. Vår Disruptör har kunden i fokus och använder senaste tekniken för att nå framgång.

  • Nytänkare inom sin bransch
  • Potential att göra en snabb tillväxtresa
  • Innovativ och disruptiv idé
  • Modig och erövrare
  • Riskbenägen för att nå utveckling och framgång
  • Hållbart och etiskt företagande

 

Marknadsföreningen i Stockholm
Presskontakt: Maria Croon, Ordförande Marknadsföreningen i Stockholm
E-post: maria.croon@mitti.se
Mobil: 070-6194532
#årets_mis
#arets_mis