18 september 2017  ·  Fördjupning och tips

CRM och kundlojalitet

Kundlojalitet på nya villkor

Behöver det vi vet om CRM och att bygga kundlojalitet uppdateras för vår nya verklighet med t ex omnikanal och big data? Så är det absolut, menar Camilla Cramner, grundare av Loyalty Factory, som leder MiS kurs ”CRM och kundlojalitet på nya villkor i en datadriven värld” den 25 oktober.

”Lojalitet idag är så mycket mer än att vifta med en rabattkod. Eller det borde det i alla fall vara. De smartaste varumärkena och företagen i vår datadrivna värld är de som använder konsumentdata för att driva lojalitet, engagemang och intäkter. Se på några av de vanligaste onlinetjänsterna vi använder idag: Netflix, Spotify, Youtube, Amazon. De har alla bemästrat konsten med skräddarsydda, personliga rekommendationer”.

Citatet (fritt översatt) kommer ifrån artikeln ”Loyal learnings: how the latest tech can help you get repeat customers” på BigHospitality, där man ger många handfasta tips på hur man kan använda ny teknik för att bygga kundlojalitet.

Missa inte den, och varför inte även ta fasta på din chans att få lära dig om de fyra grundpelare du måste behärska för ett framgångsrikt CRM och lojalitetsarbete i en datadriven värld, via kursen 25 oktober:

–Har du tydliga strategier för hur du till exempel hanterar nya kunder, utvecklar befintliga och återvinner tappade kunder?
–Känner du igen dina kunder i alla kanaler för ett konsekvent bemötande?
–Har du automatiserat delar av kommunikationen?

Du kommer få med dig insikt och inspiration kring framgångsfaktorer och utmaningar och hur du får med dig hela organisationen för att lyckas.

______________

TIPS: Mer info om CRM-kursen hittar du här!