Årets Marknadschef:

Om utmärkelserna

 

Fotograf Jenny Hammar

Välkommen till Årets Marknadschef!

Den 25 januari 2018 utser Marknadsföreningen i Stockholm Årets Marknadschef, Årets Disruptör, Årets Framtidslöfte och vilket team som gjort Årets Varumärkesresa 2017. Vid årets utmärkelse adderar föreningen fler kategorier och ceremonin inramas med en fullspäckad inspirationseftermiddag som hålls på Fotografiska i Stockholm. Marknadsföreningen i Stockholm instiftade Årets Marknadschef 2005 och har årligen delat ut priset med förra året som undantag.

Med tävlingen lyfter vi fram talanger och skickliga ledare som jobbar med marknad och kommunikation, inspirerar till lärande och skapar plattformar för nya möten. Det allt mer fragmenterade medielandskapet ställer dagens marknadsförare och kommunikatörer inför helt nya utmaningar och möjligheter, där samspelet om att värna och bygga varumärke, inspirera och engagera, förstå kunden och navigera smart i floran av mängden kanaler, blir viktiga pusselbitar för en hållbar framgång.

Årets MarknadschefNytt för i år är tre nya kategorier:

Tre namnkunniga juryer kommer vaska fram en vinnare i varje kategori.

För kategorin Årets Framtidslöfte kommer juryn för Årets Marknadschef att lyfta fram fyra slutkandidater och ett röstningsförfarande i sociala medier, som därefter avgör vinnaren.

Den 25 januari 2018 på Fotografiska får vi veta vem som blir Årets Marknadschef, Årets Unga Framtidslöfte, Årets Disruptör och vilket team som gjort Årets Varumärkesresa 2017.

Mer information om dagen kommer inom kort.

 

Tidigare vinnare av Årets Marknadschef

2015: Catarina Falkenhav, ABBA the Museum
2014: Lina Söderqvist, Björn Borg
2013: Claes Dahlén, Mr Green
2012: Lars-Johan Strand, Stadium
2011: Mariette Kristenson, Pressbyrån och Lena Strand, Folksam
2010: Karl-Oskar Tjernström, Samsung Electronics
2009: Elenore Wolgers, Folkoperan
2008: Anders Forssten, Max
2007: Jonas Tränk, Wasabröd
2006: Anna Stinger, Tele2